شب گذشته با تلاش نجاتگران هلال احمر؛

18 نفر از افراد گرفتار در ارتفاعات علی علمداری تسوج نجات یافتند

خبرگزاری بسیج: در پی بارش شدید باران با همکاری نجاتگران مرند، تسوج و «eoc» استان، یک گروه از اهالی تسوج که جهت ادای نذری به ارتفاعات علی علمداری روستای ارلان تسوج رفته و گرفتار شده بودند، نجات یافتند.
کد خبر: ۸۵۶۰۷۹۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، سرپرست جمعیت هلال احمر مرند در این باره گفت: در پی اعلام تلفنی پلیس ۱۱۰؛ مبنی بر گرفتار شدن 18نفر از هموطنان در ارتفاعات تسوج، با هماهنگی مرکز کنترل و عملیات های امدادی استان(eoc) به واسطه وجود دو مسیر متفاوت منتهی به ارتفاعات یادشده، دو تیم از شهرهای مرند و تسوج به ارتفاعات علی علمداری اعزام شدند.

حبیب ذوالفقاری ادامه داد: با توجه به تغییر ناگهای وضعیت جوی و افت چشمگیر دما و بارش شدید باران بلافاصله تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان مرند به همراه تیم امدادی تسوج همزمان به منطقه مدنظر اعزام شدند که پس از سه ساعت عملیات طاقت فرسا و نفسگیر، نجاتگران توانستندافراد را که بیشترشان زن و بچه بودند،نجات دهند.

وی خاطر نشان کرد: در این عملیات مشترک که رئیس جمعیت تسوج هم حضور داشت، نجاتگراناقدام به توزیع تغذیه در میان گرفتار شدگان کرده و با تحویل لباس گرم به آن ها، افراد گرفتار شده را به محل امن انتقال دادند.

ذوالفقاری تصریح کرد: این عملیات ساعت 19:30روز گذشته(سه شنبه 3 شهریور) آغاز و در ساعت 22شب با نجات کامل گرفتارشدگان -که در میانشان از کودک شیرخواره گرفته تا پیرمرد و پیرزن 60ساله حضور داشتند- پایان یافت .

جمعیت هلال احمر استان از هموطنان خواست با توجه به تغییر ناگهانی وضعیت جوی، پیش از رفتن به ارتفاعات از وضعیت آب و هوایی منطقه اطلاعات لازم را کسب کنند.

ارسال نظرات