بغداد مشارکت جبوری در کنفرانس دوحه را تکذیب کرد

مقامات عراقی از برگزاری کنفرانسی سیاسی در دوحه با موضع عراق ابراز شگفتی کرده و گفتند که بغداد از برگزرای چنین گردهمایی بی اطلاع بوده و شایعاتی که از مشارکت "سلیم جبوری" رئیس پارلمان این کشور در گردهمایی دوحه به گوش می رسد را تکذیب کردند.
کد خبر: ۸۵۶۵۸۳۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو ساوا؛ وزارت امور خارجه کشور عراق حضور شخصیت های تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق در کنفرانس دوحه را محکوم کرد. "احمد جمال" سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در گفتگوی ویژه با رادیو ساوا گفت «برگزاری چنین کنفرانسی در حقیقت دخالتی آشکار در امور داخلی عراق و نقض واضح اصول روابط دو جانبه است

وی افزود که این کنفرانس، به تلاش های عراق برای مبارزه با تروریسم کمکی نکرده و از مقامات قطر خواست موضع خود نسبت به این گردهمایی را مشخص کنند.

احمد جمال همچنین حضور یافتن سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق در گردهمایی دوحه را تکذیب کرده و گفت این کنفرانس همزمان با دیدار جبوری از دوحه برگزار شده و این به معنای شرکت داشتن وی در کنفرانس مذکور نبوده و جبوری تنها برای تحکیم روابط دو جانبه عراق و قطر عازم این کشور شده است.

شایان ذکر است که سلیم جبوری، پنجشنبه گذشته با هدف بررسی روند سیاسی عراق به قطر سفر کرده و نیز قصد داشته از وزیر امور خارجه قطر دعوت به عمل آورد در همایشی که بغداد با موضوع مبارزه با تروریسم برگزار خواهد کرد، شرکت کند


ارسال نظرات
آخرین اخبار