خبرهای داغ:
صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس درمحل خیابان هلال احمر شهر آشخانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۳۷۷۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج،مهندس عوض زاده: ضمن تبرک هفته دفاع مقدس خدمت خانواده بزگ نیرو های مسلح ،خانواده های معظم شهدا وایثار گران وجانبازان گفت:درود می فرستیم بر بنیانگزار انقلاب اسلامی که با ایمان وعرفان خویش وصلابتش  درس عزت ،مردانکی  ومقاومت ومقابله با هجمه دشمنان به ملت عزیز ایران آموخت.

وی ادامه داد:درود می فرستیم به مقام معظم رهبری که درس جهاد وایثار گری ومقاومت در برابر استکبار جهانی را به ملت شریف آیران آموخت.

فرماندار مانه وسملقان گفت:8سال دفاع مقدس جزء تابناک ترین مقطع تاریخ ملت رشید  وسرافراز ایران است.در ابتدا ی پیروزی انقلاب اسلامی اغلب کشور های اروپایی که بالغ بر 35 کشور می شدند در شرایط ابتدایی انقلاب که کشور هنوز به ثبات سیاسی اقتصادی واجتماعی دست نیافته بود جنگ نابرابری را به نظام وملت تحمیل کردند.

مهندس عوض زاده اظهار کرد:صدام با حضور خود در تلوزیون عراق وپاره کردن قرار داد الجزیره بر طبل جنگ کوبید.او خواسته های خود را که همان خواسته های شیطان بزرگ بود را در سه سطح دنبال می کرد.سطح حداقلی آن این بود که بر اروند رود که نقطه استراتژیکی می باشد تسلط پیدا کند .در سطح مطلوب دنبال جدا کردن پاره تن ایران یعنی خوزستان از نظام اسلامی بود ودر سطح حد اکثری  دنبال از بین بردن نظام نوپای اسلامی ایران بود.تصورش هم این بود که با توجه به شرایط بد اقتصادی ،نظامی وسیاسی ایران بتواند با پشتیبانی استکبار جهانی ظرف 3 تا 7 روز انقلاب اسلامی را از پای در بیاورد.

وی ادامه بیان داشت:آنچه که نگذاشت نقشه شوم دشمنان این ملت محقق شود روحیه ایثار گری ملت ایران بودواز همه مهمتر این که دشمنان اصول راهبردی  مدیریتی حضرت امام (ره) در جنگ را درک نکرده بودند.حضرت امام (ره) حس خود باوری واعتماد به نفس را در ملت زنده کرد.وبا تشر ونهیب هایی که بر پیکره جامعه استکبار وارد میکردند:«اگر جنگ 20 سال طول بکشد ما ایستاده ایم».با این ادبیات کشور های استکباری را زمین گیر کرد.

فرماندار مانه وسملقان در ادامه افزود:در کنار نیرو های مسلح نظامی ورود یک نیروی جدید به نام بسیج که جمعی از شریف ترین و مومن ترین فرزندان نظام وانقلاب به جبهه ها راه پیدا کردندوهر موقع پیام امام(ره)  را می شنیدند بسیجی ها چه کار ها که نمی کردند.

مهندس عوض زاده در پایان خاطر نشان کرد:نکته کلیدی این است که با نگاه جامعه شناسانه وتحلیلی نسبت به جنگ بنگریم تا بتوانیم انسان های مسئولیت پذیر  و اهل جهاد با نفس تربیت کنیم درست همان طور که شهدا بودند.امیدوارم بتوانیم اندیشه های تک تک شهدای جنگ را تجزیه وتحلیل وتفسیر کنیم وبه دست نسل جوان امروز برسانیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها