خبرهای داغ:

داعش از طریق خاک لیبی در صدد نفوذ به مصر است

داعش در لیبی قصد دارد با سوء استفاده از قبایل افراط گرایی که در مرز بین لیبی و مصر مستقر هستند وارد خاک مصر شود.
کد خبر: ۸۵۷۴۶۶۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از عربی پرس، داعش از طریق خاک لیبی با کمک قبایلی که در مرز بین لیبی و مصر مستقر هستند قصد دارد به مصر نفوذ نماید. 

عناصر داعش در درنه، سرت و بنغازی سعی کردند از جوانان این قبایل که به لیبی گریخته بودند استفاده کرده و قبایل مذکور را با خود همراه کنند. اما چندان در این امر موفق نبوده اند.

به گفته منابع امنیتی و نیز منابع مرتبط با جوانان تندروی مصری که به لیبی سفر کرده اند، داعش همت خود را صرف قانع کردن بزرگان شهرهای مرزی مصر نموده تا بتواند راهی به صحرای مصر بگشاید، اما به چند دلیل این تلاش ها به نتیجه نرسیده است؛ اول آنکه داعش موفق به جذب و اقناع قبایل نشده است. با توجه به اینکه قبایل صحرای غربی مصر، از کشته شدن جوانانشان در جبهه های داعش در لیبی شرمنده بوده و این را ننگی برای خود می دانند تا جایی که حتی حاضر نیستند برای کشته شدگان در صفوف داعش، چادر عزا بر پا کرده و یا اجساد آنان را تحویل گیرند.  

"ابو خالد" راننده بولدزری از اهالی روستای کشوک عمیره استان مطروح مصر و یکی از افرادی است که سعی داشت عموزادگان خود را به خدمت داعش لیبی در بیاورد اما در درگیری با ارتش لیبی در هراوه –واقع در شرق شهر سرت- کشته شد.

گفتنی است که گروه های تندرو از زمان برکناری محمد مرسی حملات تروریستی خود را شدت بخشیده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها