خبرهای داغ:
بر اساس دستورالعمل قوه قضائیه صورت گرفت
با معرفی سید رضا علوی‌زاده به‌عنوان فرمانده یگان حفاظت دادگستری کل فارس این یگان بر اساس دستورالعمل تشکیل یگان‌های حفاظت قوه قضائیه به‌صورت رسمی در دادگستری این استان مستقر شد.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۶۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از شیراز در مراسم تشکیل یگان حفاظت در دادگستری فارس که با حضور مشاور عالی رئیس مرکز حفاظت‌واطلاعات قوه قضاییه و فرمانده یگان حفاظت این قوه برگزار شد؛ رئیس‌کل دادگستری فارس بر اهمیت تأمین امنیت مجموعه قضایی این استان تأکید کرد.

علی القاصی بابیان اینکه دستگاه قضایی بیشترین تأثیرگذاری در برقراری آرامش و امنیت و همچنین اِعمال قانون در جامعه را بر عهده دارد اظهار داشت: به لحاظ اثرگذاری بالایی که قضات به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه امنیت دارند لزوم توجه به تأمین امنیت آنان بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تأکید کرد: زمانی می‌توانیم از قاضی انتظار اجرای عدالت و تأمین امنیت داشته باشیم که امنیت وی تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد و خروجی نیروی انتظامی و امنیتی در دستگاه قضایی متبلور می‌شود افزود‍: ورود بیش از 700 هزار پرونده در سال به واحدهای قضایی این استان نشان می‌دهد که دستگاه قضایی با چه حجم عظیمی از ارباب‌رجوع مواجه است که مدیریت پاسخگویی به این تعداد مراجعات مردمی کار بسیار دشواری بوده و ضرورت ساماندهی آن‌ها در مجموعه قضایی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

القاصی خاطرنشان کرد‍: در راستای تأمین امنیت مناسب مجتمع‌های قضایی نیازمند به‌کارگیری تجهیزات فنی مناسب و به‌روز هستیم.

در این مراسم مشاور عالی حفاظت‌واطلاعات قوه قضائیه نیز با اشاره به اینکه فارس بیست‌ویکمین استان کشور است که به یگان حفاظت دادگستری مجهز می‌‌شود افزود: برای اجرای این دستورالعمل زمان بسیاری صرف و از سال 1391 دستورالعمل تشکیل یگان حفاظت قوه قضائیه عملیاتی شد.

سردار علی‌رضا طاهری بابیان اینکه در این دستورالعمل تشکیلات و ساختار پیش‌بینی‌شده تمام مجموعه قضایی شامل دادگستری‌ها و سازمان‌های وابسته قوه قضائیه را در برمی‌گیرد افزود‍: در این ساختار به‌کارگیری، بیش از 25 هزار نیروی آموزش‌دیده برای کل کشور پیش‌بینی‌ شده است.

در این مراسم فرمانده یگان حفاظت قوه قضاییه نیز طی سخنانی به اهداف تشکیل این یگان اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این یگان تأمین و استقرار نظم و امنیت در محدوده اداری مجمع‌های قضایی است.

غلامرضا یزدان‌پناه تصریح کرد: این یگان مستقل و تحت امر رئیس حفاظت‌واطلاعات دادگستری این استان است و در شرایط ویژه و عملیاتی با فرمانده انتظامی حاضر در حوزه استحفاظی همکاری خواهد کرد.

در پایان این مراسم پس از معرفی سیدرضا علوی‌زاده به‌عنوان نخستین فرمانده یگان حفاظت دادگستری این استان از تلاش‌های محمود دهقانی سرپرست پیشین این یگان تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها