خبرهای داغ:
با مشارکت هلال احمر و اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی؛

هشت باب مدرسه در مناطق زلزله زده ارسباران ساخته می شود

کد خبر: ۸۵۷۸۶۱۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

خبرگزاری بسیج: با مشارکت جمعیت هلال احمر و اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی هشت باب مدرسه با اعتباری بالغ بر 28میلیارد ریال در مناطق زلزله زده ارسباران ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در آیین تبادل موافقت نامه ساخت این  مدارس گفت: جمعیت هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی خود از بدو وقوع زلزله خدمات متعددی از قبیل جستجو و نجات و اسکان اضطراری مصدومان، تغذیه و توزیع لوازم گرمایشی، مایحتاج اولیه و اقلام اساسی در مناطق زلزله زده شهرهای اهر و هریس و ورزقان انجام داده است .

عزیز نوری افزود: جمعیت هلال احمر علاوه بر انجام خدمات امدادی  با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان اقدام به ساخت مدارس در روستاهای زلزله زده کرده که ساخت و بهره برداری از مدرسه ابتدايي 9کلاسه شهید ناصر دایلاری اهر با صرف اعتباری معادل ۲۱میلیارد ریال سال گذشته در همین راستا  بوده است.


وی خاطر نشان کرد: امسال نیز با مشارکت هلال احمر و اداره کل نوسازی مدارس استان هشت باب مدرسه در روستاهای  مناطق زلزله زده ارسباران ساخته می شود.

مدیرکل نوسازی آذربایجان شرقی نیز در اینآیین با قدردانی از همکاری های هلال احمر با اداره کل نوسازی مدارس گفت: این مدارس در روستاهای دایلار، دامن آباد و دیزبین از توابع شهرستان اهر، مقصودلو و شهری و سرای خواجه  از توابع هریس و شیخیملو و داشکسن از توابع ورزقان برای مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی و راهنمایی و متوسطه و استثنایی ساخته خواهد شد.


رضا عیدی ادامه داد: این مدارس در مجموع  دارای 25 کلاس درس برای 287دانش آموز خواهد بود  که با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 800میلیون تومان که 50درصد آن توسط هلال احمر و 50در صد دیگر توسط سازمان نوسازی مدارس تامین شده است ساخته خواهد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار