اولین کاروان راهیان نور دانش آموزان از امامزاده عبدلله(ع) با بدرقه مسئولان شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۸۰۱۲۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق: محمد علی طالعی "معاون فرماندار بافق" مهمترین اهداف راهیان نور را معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای تحکیم روحیه خود باوری، ایثار و گذشت و تحول روحی در دانش آموزان عنوان کرد و افزود: اردوی راهیان نور دانش آموزی نقش مفید و اثرگذاری در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن دارد.

علی اصغر رنجبر، راهیان نور را از تاثیر‌گذارترین برنامه های فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: دانش آموزان در این حرکت معنوی با ایثارگری‌ها و از خود‌گذشتگی‌های دلیرمردان دفاع مقدس آشنا می‌شوند چرا که امنیت و آسایش امروز مرهون خون شهیدان است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان در ادامه خطاب به والدین دانش آموزان اعزامی به راهیان نور تصریح کرد: این حرکت فرهنگی طی برنامه ریزی ها و هماهنگی های دقیق و قبلی بین سپاه و آموزش و پرورش کاملا کارشناسی شده است و والدین از سلامت فرزندان خود نگران نباشند.

رضا ابوترابی مسئول کاروان های راهیان نور در رابطه با این اعزام گفت: در مرحله نخست، 250 نفر از دانش آموزان پسر در قالب 5 دستگاه اتوبوس با همراهی چند تن از فرماندهان گردان های زمان جنگ به عنوان راوی  اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام این دانش آموزان به مناطق عملیاتی شلمچه، پادگان شهید محلاتی، مشهد شهدای هویزه، دهلاویه و مشهد شهید چمران اظهار کرد: دانش آموزان در این مناطق به مدت چهار روز ضمن زیارت شهدا به اجرای برنامه های فرهنگی می پردازند.

 

ارسال نظرات