نماینده ولی فقیه در استان همدان:

امروز وقایع عاشورا در حال تکرار است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز نیز وقایع عاشورا درحال تکرار است به‌طوریکه داعش همانند قشون عمر سعد، به نام دین جنایات زیادی انجام می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۸۶۹۵۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شهر همدان با اشاره به اینکه کمبود آب در استان همدان بسیار نگران کننده بود، اظهار کرد: امسال هم می‌توان مانند سال‌های گذشته نماز شکر در استان برپا کرد.

وی افزود: بخشی از این بارندگی‌ها را می‌توان به برکت شهدای والا مقام به استان دانست چراکه با ورود این شهدا به استان برکت خدای متعال نازل شد.

وی عنوان کرد: بارش باران در برخی از استان‌ها مانند ایلام تلفاتی داشته اما خوشبختانه باران رحمت خوبی در استان همدان بارید که تلفات مالی و جانی نداشت.

امام جمعه همدان با اشاره به وقایع عاشورا بیان کرد: اگر کسی ذره‌ای فهم و درک داشته باشد از شنیدن عبرت‌های عاشورا و وقایع پس از شهادت امام حسین(ع) دچار تحول و دگرگونی می‌شود.

وی با تاکید براینکه هیچ تازیانه‌ای برای انسان دردناک‌تر از تازیانه قهر الهی نیست، ادامه داد: در مقابل نیز کسانی وجود داشته‌اند که دیدن این عبرت‌ها کوچکترین تاثیری در آن‌ها نداشته است.

محمدی بهترین زمان برای درس آموزی از وقایع عاشورا را دهه دوم و سوم محرم دانست و اظهار کرد: در دهه اول عاشورا 90 درصد حواسمان جمع عزاداری و حضور در هیئات بود که فرصت برای شرح وقایع و عبرت آموزی وجود نداشت.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روضه‌خوانی در دفتر امام جمعه، افزود:در دهه دوم محرم مسئولان شب‌ها در دفتر ما حاضر شده و مرایم روضه خوانی برگزار می‌کنند.

محمدی ضمن دعوت از اقشار مردم در مراسم روضه‌خوانی دهه دوم محرم تاکید کرد: مردم تصور نکنند عزاداری برای اباعبدالله(ع) فقط مربوط به دهه اول است بلکه بهترین فصل برای عزاداری بعد از عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز نیز وقایع عاشورا درحال تکرار است به‌طوریکه داعش همانند قشون عمر سعد، به نام دین جنایات زیادی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران پس از شهادت امام حسین(ع) بنی امیه مردم را از معارف حق دور کرده و باطل را به خورد آن‌ها می‌دادند و امروز دجال‌های غرب و شیطان بزرگ عقل، درک و فهم مردم را از آنان گرفته و خرافات به خورد مردم داده اند و سخت‌ترین جنایات را به نام دین انجام می‌دهند.

امام جمعه همدان از نمازگزاران خواست تا در مقابل این حربه‌ها همواره بیدار باشند چرا که تاریخ درحال تکرار است.

محمدی با اشاره به روز ملی مبارزه با استکبارجهانی عنوان کرد: مردم انقلابی همدان در این روز در میدان امام خمینی(ره) تجمع فاخری خواهند داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار