نماینده ولی فقیه در سپاه:

ملت و مسئولان در برابر اهداف فراهسته ای آمریکا بایستند

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: ملت بزرگ ایران، دولت، مجلس و قوه قضائیه به صورت ید واحده و متحد در برابر اهداف فراهسته ای آمریکا با قوت ایستادگی کنند.
کد خبر: ۸۵۹۰۰۹۰
|
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
به گزارش"خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان"؛حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در اجتماع راهپیمایان روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت : آنچه که از تدبیر رهبر معظم انقلاب استفاده کرده ایم این است که ازمساله هسته ای بصورت مشروط عبور کردیم، ملت ایران متحد پشت سر رهبری در موضوع هسته ای با شرایطی که معظم له تعیین کردند باید مطالباتشان را روشن کنند.

وی درادامه با اشاره به اهداف دولتمردان آمریکا برای تسلط بر منطقه خاورمیانه گفت: تحلیل گران آمریکایی گفته بودند که آمریکا تنها در ربع اول قرن بیست و یکم فرصت دارد قلب جهان یعنی منطقه خاورمیانه را فتح کند، در این منطقه، نقطه اصلی که آمریکا می خواهد بر آن تسلط داشته باشد ایران است و تنها فرصت ، در دوران ریاست جمهوری اوباما وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از توسعه رژیم صهیونیستی، تسلط بر جریان انرژی، جلوگیری از خیزش ها در منطقه و مهار ایران به عنوان اهداف مهم آمریکا از تسلط بر خاورمیانه یاد کرد و گفت: مهار ایران برای آمریکا مساوی با عدم محوریت ایران در منطقه، قطع ارتباط این کشور با فلسطین، حزب الله و عراق و درکل قطع نفوذ گفتمانی ایران در منطقه غرب آسیاست.

وی با اشاره به راهبردهای آمریکا درقبال جمهوری اسلامی اظهار داشت: نخستین راهبرد، جنگ نظامی بود که 94 ماه با حمایت از رژیم دست نشانده صدام جنگ تحمیلی را علیه نظام به راه انداخت، اما رشادت و استقامت رهبری و مردم باعث شد استکبار در این راهبرد با شکست جدی مواجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از راهبرد تحریم به عنوان دومین راهبرد آمریکا در قبال ایران نام برد و گفت: استکبار یک حلقه تمام عیار از تحریم ها را بر کشور تحمیل کرد، آنها با فشار و حربه تحریم در صدد بودند ملت ایران را از پای درآورند و آنان را در مقابل نظام قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: ملت انقلابی و ولایت مدار ایران نه تنها با صبر، تحریم ها را پشت سر گذاشته و تسلیم نشد، بلکه این استقامت آثار و برکات زیادی برای کشور درصحنه های مختلف به وجود آورد که از آن جمله می توان به ارتقاء سطح 20 درصدی غنی سازی اورانیوم و 19 هزار سانتریفیوژ و مسائل دیگر اشاره کرد که برای آمریکایی ها بسیار تعجب آور بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه راهبرد سوم آمریکا، تعامل است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان ناخدای کشتی جمهوری اسلامی ایران دراین اقیانوس جهان و منطقه راهبردهای بسیار تعیین کننده ای داشتند، 180 بار ظرف چند سال از واژه استحکام درونی نظام و چندین بار از واژه نفوذ استفاده کرده اند.

وی گفت: ملت ایران آموخته است آنجایی که گوش به فرمان رهبری بوده و پای آرمان های رهبری ایستاده، توانسته است به قله های رفیع دست یابد و امروز هم باید با همه وجود به تدابیر هوشمندانه، آگاهانه و عالمانه رهبر معظم انقلاب توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد : این سه راهبرد برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تنها شیوه های آن متفاوت است .

وی با برشماری علل و اهداف تغییر رویکرد امریکاییها و روی آوردن آنها به مذاکره با ایران گفت: امریکاییها پس از ناکارامد دانستن تحریم و گزینه نظامی در تلاش برآمدند با پذیرش بخشی از خواسته های ایران در برجام از گسترش فن آوری هسته ای ، ایجاد زمینه حرکت به سمت فراهسته ای ،جلوگیری و در این راستا با راهبرد نفوذ در عرصه های گوناگون ، قطع محوریت ایران در غرب آسیا و جدا کردن آن از جبهه ی مقاومت و حمایت از فلسطین، سوریه ،عراق و یمن را دنبال کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار داشت: آمریکا می خواهد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شکسته شود، دنیا به این نتیجه رسیده است که تنها ملتی که می تواند در برابر آمریکا بایستد ،ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: ملت ایران در دنیا به عزت دست یافته و توانسته است دنیا را به حرکت درآورد ، لذا آمریکا قصد از بین بردن عزت این ملت را دارد.

وی مقابله با محور مقاومت را از دیگر اهداف آمریکا یاد کرد و افزود: آمریکا نمی تواند محور مقاومت را تحمل کند، امروز پنج سال است با همه قدرت نتوانسته در سوریه غلطی بکند، محوریت مقاومت، ایران و رهبری کشور است که توانسته اند در برابر ابرقدرت ها بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مهمترین هدف آمریکا در مذاکرات و در بخش تعامل را، «نفوذ» دانست و گفت:آمریکا می خواهد در سیستم اجرایی کشور تغییر به وجود آورد؛ آنها می خواهند محاسبات مسئولان اجرایی را دچار تغییر کنند، ملتی که ظرف 36 سال پس از پیروزی انقلاب به دستاوردهایی رسیده که در طول یکهزار سال امکانپذیر نبود.

وی ادامه داد: تقویت شبکه حامیان غرب در ایران، دومین گام نفوذ آمریکا در ایران است، به طوری که خانم کلینتون گفته بود «من از اینکه نتوانستم آنطور که دلم می خواست به اصلاح طلبان کمک کنم به شدت پشیمانم.» وی اضافه کرد: سومین گام آمریکا در نفوذ، تغییر ذائقه فرهنگی ملت ایران است، تنفرزدایی از آمریکا که این تنفرزدایی در برخی از محافل داخلی دارد شکل می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین ابعاد نفوذ آمریکا را مورد اشاره قرار داد و افزود: نفوذ اقتصادی و فتح بازار ایران یکی از این ابعاد است، دشمن به ما فناوری نمی دهد، ما در فناوری وابسته از پیکان شروع کردیم و به پراید رسیدیم ولی در فناوری بومی از توپخانه شروع کردیم و به موشک های بالستیک دست یافته ایم.

وی از نفوذ سیاسی به عنوان بعد دیگر نفوذ آمریکا یاد کرد و گفت: نفوذ سیاسی یعنی ورود در جمع تصمیم گیران و تصمیم سازان و امریکایی ها به خیال خود در صددند با تاثیرگزاری بر انتخابات آینده به اهداف خود در این زمینه دست یابند .

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه سومین نفوذ از ابعاد نفوذ آمریکا، نفوذ فرهنگی است گفت: انقلاب های فرهنگی از طریق استحاله فرهنگی ساقط شده است، امروز 170 شبکه ماهواره ای فارسی زبان برای تئوریزه کردن تغییر فرهنگ ایران راه اندازی شده است و مدام باید به خطرها و هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص توجه کنیم.

وی به زمینه های نفوذ آمریکا اشاره کرد و افزود: عدم توجه به مرزبندی های عقیدتی یکی از این زمینه هاست، دولت، مجلس و قوه قضائیه تکلیف دارند تدابیر و فرمان های رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهند. وی گفت: اگر می خواهید تاریخ خوب قضاوت کند و صد سال آینده بگویند ملت ایران در برابر راهبرد نظامی و تحریم و تعامل با قوت ایستاد باید از فرمان رهبری تبعیت و حمایت کنیم و نگذاریم این انقلاب در معرض خطرات و تهدیدات قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان گفت: شرایط امروز ما بسیار حساس است و در مقطع تاریخی مهمی قرار داریم، دولتمردان باید این پیام را از ملت ایران بشنوند که «می جنگیم، می میریم، سازش نمی پذیریم.»

ارسال نظرات
آخرین اخبار