خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان گلستان عنوان کرد؛

حفظ دستاوردهای انقلاب ماموریت اصلی بسیج

حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ماموریت اصلی پایگاه‎ها و رده‎های مقاومت بسیج است و در دوران دفاع مقدس نیز بسیج استان عمدتا از همین پایگاه‎های مقاومت توانستند تامین کننده نیروهای مردمی بسیج در لشکر‎های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشند.
کد خبر: ۸۵۹۴۶۲۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت الله صادقی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که با محوریت برنامه‎های هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: 36 سال از فرمان تشکیل بسیج توسط امام0ره) می‎گذرد و در 5 آذر ماه سال 1358 علاوه بر ظرفیت‎های موجود نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) دستور تشکیل ارتش 20 میلیونی مردمی را صادر کرد.

وی تصریح کرد: 36 سال از دستور مبارک تشکیل بسیج که معجزه جمهوری اسلامی ایران است می‎گذرد و در این مدت سپاه نینوا استان گلستان موفق شده در دورترین نقاط استان نسبت به تحقق این فرمان بزرگ و الهی اقدام کند و ما تا کنون موفق شدیم یک هزار و500 پایگاه در محلات شهر و روستا و یک هزار پایگاه مقاومت در آموزشگاه‎های آموزش و پرورش، 350 پایگاه در ادارات و نهادهای دولتی ، 130 پایگاه مقاومت در واحد‎های صنفی و 90 پایگاه مقاومت در نواحی دانشجویی و سایر اقشار که در بسیج سازماندهی شده‎اند را تشکیل دهیم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ماموریت اصلی پایگاه‎ها و رده‎های مقاومت بسیج است و در دوران دفاع مقدس نیز بسیج استان عمدتا از همین پایگاه‎های مقاومت توانستند تامین کننده نیروهای مردمی بسیج در لشکر‎های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشند.

صادقی با بیان اینکه 43 هزار بسیجی در دفعات متعدد از استان گلستان به سوی جبهه‎های حق بر علیه باطل گسیل شده‎اند، گفت: یک هزار و 286 نفر در این مسیر دعوت حق را لبیک گفتند و به مقام رفیع شهادت نائل شدند و همچنین 36 نفر آزاده ایثارگر بسیجی در این مسیر الهی رشادت داشته‎اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‎های بزرگ دفاعی را رزمندگان بسیجی در هشت سال دفاع مقدس به وجود آوردند، بیان داشت: علاوه بر عرصه دفاع مقدس بسیج در عرصه امنیت داخلی ، ایجاد نظم و انظابط ورود پیدا کرده و در طی سال‎های مختلف در برابر توطئه و مقابله با منافقین بسیج کارنامه قابل قبولی از خود برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی برجای گذاشته است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: از زمان فرمان امام(ره) در برابر مقابله با شبیخون فرهنگی ظرفیت پایگاه‎های مقاومت به سمت مقابله با تهدیدات نرم وارد شده و در عرصه‎های فرهنگی کارهای متنوع مورد نیاز انقلاب اسلامی در حال حاضر دنبال می‎شود.

صادقی هفته بسیج را فرصت مغتنمی برای بررسی و شناسایی همه ظرفقیت‎ها مردمی در حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

وی با بیان اینکه عرصه‎های فرهنگی روش‎های بسیار خوبی را در جوانان انقلابی به وجود آورده ، افزودک نظام تربیتی صالحین برای توسعه کمی و کیفی موضوعات بصیرتی ، تربیتی و مهارتی است و این مهم سرلوحه کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان بیان داشت: علاوه بر آن بحث اقتصاد مقاومتی بعد از صدور فرمان مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‎های 24 گانه اقتصاد مقاومتی، سپاه در این عرصه ورود پیدا کرده و بسیجیان و پاسداران استان گلستان توانستند در حوزه اقتصاد مقاومتی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص دهند.

صادقی با بیان اینکه در اتقاصد مقاومتی رویکرد سپاه توجه به اقتصادت معیشتی است، خاطرنشان کرد: با وجود آن که در نرخ درامد استان رتبه خوبی نداریم و در مجموعه استان‎های کشور رتبه سی‎ام را در این محور به خود اختصاص دادیم این موضوع به ما دیکته می‎کند که اقصتاد معیشتی را در اولویت نخست اقتصاد مقاومتی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد معیشتی برای سال جاری دراولویت قرار دارد، ابراز داشت: در این راستا 25 میلیارد تومان برای ایجاد ظرفیت درون اقتصاد مقاومتی با محوریت خانواده و با موضوع معیشت جز برنامه های سپاه نینوا استان قرار گرفته است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان متذکر شد: اقتصاد مقاومتی یکی از مسیرهای برون رفت معیشتی در کشور است و امیدواریم این ظرفیت یک مدل موفق و یک الگوی مناسبی برای ورد دستگاهای اجرایی در پرداختن به این مهم با توجه به سیاست‎های مقام معظم رهبری قرار دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها