خبرهای داغ:
عضو شورای شهر همدان از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی با اعتبار 50 میلیارد تومان در 27 آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۵۵۱۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا طبی‌مسرور امروز در شورای انجمن‌های تخصصی و صاحب‌نظران توسعه استان از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی خبر داد و اظهار داشت: این تقاطع غیرهمسطح با اعتبار 50 میلیارد تومان فردا 27 آبان ماه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد از هزینه‌های اجرای این پروژه به صورت تهاتر و خدماتی دریافت می‌شود، افزود: مشارکت بخش خصوصی در سطح دنیا مطرح است اما معلوم نیست چرا در دولت‌های قبل دولتمردان تصمیم به حذف نهاد برنامه‌ریزی گرفتند.

عضو شورای شهر همدان ادامه داد: مشکل بخش خصوصی مشکل عمده کلان است و صرفا به استان همدان مربوط نمی‌شود و البته با وجود سودهای بانکی بالا کسی نمی‌آید سرمایه‌گذاری کند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، اظهار کرد: در سرمایه‌گذاری بخش مسکن، طرح مسکن مهر را دیدیم که بر پیکره کلان کشور سنگینی می‌کند و بدون توجه به سرانه‌های جمعیتی طرح‌های آمایش سرزمینی صورت گرفت که در اجرا نیز ناقص بود.

طبی‌مسرور نبود فرهنگ سرمایه‌گذارپذیری و بروکراسی اداری را از دلایل عدم ورود سرمایه‌داران به استان دانست و بیان کرد: متاسفانه فرهنگ همدان از قدیم به‌گونه‌ای بوده که خیلی اجازه ورود سرمایه‌گذاران خارج از استان داده نمی‌شد و از طرفی بروکراسی اداری و گیرهای دفتری باعث فرار سرمایه‌داران از استان می‌شد.

وی یادآور شد: بسیاری از سرمایه‌داران به علت بی‌مهری استان به سایر استان‌ها رفته‌اند که تشویق به بازگشت این سرمایه‌گذاران باید در اولویت قرار گیرد.

عضو شورای شهر همدان عنوان کرد: سرمایه‌های سنگینی در شهر همدان راکد است که باید تمهیداتی اندیشید که این سرمایه‌ها به‌کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در اتاق فکر شورای شهر طرح‌های سرمایه‌ای زیادی عنوان شده است، بیان کرد: در نگرش شورای شهر این دیدگاه وجود دارد که تمامی سرمایه‌ها صرف ایجاد پروژه‌ها نشود و باید از توان بخش خصوصی کمک گرفت.

طبی‌مسرور افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاران خوبی در طرح‌های سرمایه‌ای ورود پیدا کرده‌اند به‌طوریکه پروژه میدان‌بار بزرگ همدان با سرمایه کلان در حال عقد قرارداد است.

وی یادآور شد: پروژه پارکینگ، بازارهای مختلف از جمله بازار سینا، مبل و صنایع دیگر از مجموعه طرح‌های سرمایه‌‌ای بوده که شورای شهر تدوین کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات