مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خبر داد

فعالیت 22 ایستگاه مطالعه ثابت در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت 22 ایستگاه مطالعه ثابت گفت: مطالعه یکی از مسائل آموزش شهروندی است که باید زیرساخت های آن فراهم شود تا مردم بتوانند مطالعه و تفکر کنند.
کد خبر: ۸۵۹۵۵۱۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عاطفه زارعی در مراسم افتتاح نخستین اتوبوس مطالعه در همدان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به تمام کسانی که مدافع فرهنگ کتاب هستند، اظهار کرد: هر دوره که می‌گذرد به عرصه‌های فرهنگی بیشتر توجه می‌شود.

وی افزود: در عرصه‌های فرهنگی بیش از عرصه های اقتصادی زمان می برد تا نتیجه درک شود و در نسل های بعد شاهد آن آن خواهیم بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به 24 آبان روز بزرگداشت علامه طباطبایی عنوان کرد: علامه طباطبایی حکمت و فلسفه را زنده کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری ایستگاه های مطالعه شکل گرفت تا کتاب در دسترس مردم باشد.

زارعی افزود: ایستگاه های مطالعه در گذشته ثابت بودند اما با پیشنهاد رئیس اتوبوسرانی ایستگاه های سیار در اتوبوس ها دایر شد و مسیرهایی برای استفاده از اتوبوس مطالعه انتخاب شد که طولانی تر هستند و مردم در طی مسیر وقت مطالعه دارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت 22 ایستگاه مطالعه ثابت بیان داشت: مطالعه یکی از مسائل آموزش شهروندی است که باید زیرساخت های آن فراهم شود تا مردم بتوانند مطالعه و تفکر کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: یکی از شعارهای کتابخانه های عمومی «با کتاب زندگی کنیم» است که اگر با کتاب زندگی کنیم، می توانیم از بسیاری آسیب هایی که دامن گیر جامعه است پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید کتاب را در گردش بندازیم، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح نیز به گردش افتادن کتاب است چراکه در کتابخانه‌های ثابت این فرد است که نزد کتاب می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار