علیلو در گفتگو با بسیج:

دولت در استفاده از ظرفیت بسیج، سیاسی عمل نکند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: عدم اهتمام دولت به استفاده از ظرفیت بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی موجب خسارت خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۲۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص عدم اهتمام دولت به استفاده از ظرفیت بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری درباره استفاده دولت از این ظرفیت بزرگ کشور اما در عمل خلاف آن را می بینیم، لذا لازم است بررسی شود چرا دولت نسبت به این وظیفه کوتاهی می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه سردارنقدی، فرمانده سازمان بسیج و سایر مسئولین بسیج درخصوص تحقق اقتصاد مقاومتی به دولت اعلام آمادگی درهمه جوانب کرده اند بیان نمود: دولت تاکنون اهتمامی نسبت به این قضیه نداشته و نتیجه این عدم توجه دولت به فرمایش اکید مقام معظم رهبری، ضرر و زیانی است که دولت خواهد دید.

نماینده مردم شبستر با بیان اینکه بسیج به معنای واقعی کلمه شجره طیبه ای است که در اقشار جامعه پایگاه و جایگاه دارد و همه اقشار را در خود جای داده است عنوان کرد: بسیج نیروهای آماده ای دارد که اگر از ظرفیت، پتانسیل فکری، اجرایی و تجربی آن استفاده شود، یقینا کمک بسیاری می تواند برای دولت داشته باشد.

علیلو همچنین بیان کرد: این از برکات وجود حضرت امام (ره) بود که کشور از این ظرفیت بزرگ برخوردار شد و امروز، هیچ دولتی نه در منطقه و نه در دنیا چنین ظرفیت آماده ای ندارد؛ بسیج نیروی بی ادعایی است که هرکاری که انجام می دهد به نفع نظام است لذا دولت وظیفه دارد نسبت به استفاده از این ظرفیت بالا اهتمام ورزد و این در واقع برای پیشرفت کار دولت ها نیز اثربخشی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: بسیج همچون گذشته، هیچگاه منتظر درخواست و دعوت دولت نبوده تا وارد میدان شود؛ چرا که این روش از روحیه بسیجی بدور است وهمیشه مطیع امر رهبری بوده و تلاشش نیز در جهت تحقق منویات ایشان در عرصه های مختلف است.

علیلو یادآور شد: امروز یک سری افکار سیاسی و مشابه آن باعث شده که از حضور بسیج استفاده نشود؛ انتظار این است که دولت چنین افکاری نداشته باشد و در این راستا سیاسی برخورد نکرده و اصل به این مهمی را فدای حواشی نکند.

نماینده مردم شبستر در خاتمه خاطرنشان کرد: به دولتمردان توصیه می کنم که از این ظرفیت بزرگ به جد استفاده کنند؛ چرا که بسیج در میدان مبارزه اقتصادی رزمنده تمام عیار است و درتحقق اقتصاد مقاومتی می‎تواند حرکتهای عمیق و بزرگی را شروع کند، همچنین در مجموعه خود، نخبه های بسیاری در این عرصه دارد که دولت بایستی از نبوغ و تجربیات آنها بیشترین استفاده را داشته باشد.
ارسال نظرات