خبرهای داغ:
دکتر حسینی در همایش «جنبش دانشجویی و مقابله با نفوذ» در همدان:

بحث نفوذ بسیار جدی است/عده‌ای در کشور وکیل مدافع غرب هستند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بحث نفوذ بسیار جدی است، گفت: در بحث پیشگیری از نفوذ اول باید اصل موضوع را بشناسیم.
کد خبر: ۸۵۹۸۷۷۳
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمحمد حسینی امروز در همایش «جنبش دانشجویی و مقابله با نفوذ» که به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی در سالن همایش شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری بسیجی احتیاجی به محافظه کاری ندارد.

وی با اشاره به ویژگی های یک بسیجی از دیدگاه مقام معظم رهبری افزود: بسیجی به دنبال از دست دادن یا به دست آوردن چیزی نیست و یک کارت عضویت دارد که سند شهادت اوست.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بسیجی از ملامت و سرزنش هراسی ندارد، گفت: دانشجویان بسیجی باید چشم بیدار جامعه باشند و هرجا عده‌ای به بیراهه رفتند فریاد بزنند و مطالبه‌گر باشند.

* مردم بهترین بیدارگر و ناظر هستند

وی بهترین بیدارگر و ناظر را خود مردم دانست و افزود: امام(ره) فرمود «تا زمانی که ظلم هست مبارزه هم هست و تا هنگامی که مبارزه هست ما هم هستیم».

حسینی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: وقتی کشوری مثل آل سعود که در آن مجلس و رأی معنی ندارد و رأس حکومت توسط یک طایفه و قبیله اداره می شود علیه ما قطعنامه صادر می‌کند قطعاً دست کشورهایی همچون آمریکا و اسرائیل در کار است.

وی با اشاره به سخنان اوباما رئیس جمهور آمریکا که گفته بود تا 15 سال دیگر اتفاقی در ایران خواهد افتاد و پس از توافق هسته ای موافقان ما در ایران حکومت را تحت فشار قرار می دهند، ادامه داد: بحث نفوذ بسیار جدی است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از دهه هفتاد به بعد بحث‌هایی از قبیل ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و... مطرح شد که متاسفانه بسیاری از مسئولین کشور این موضوع را جدی نمی‌گرفتند و ادعا می کردند این موضوع یک توهم است.

*عده‌ای پیشرفت کشور را در ایجاد رابطه با آمریکا می‌بینند

وی اضافه کرد: برخی در آن زمان به گونه‌ای از این قضیه صحبت می‌کردند که گویی وکیل مدافع غرب هستند و با اقداماتی که انجام می‌دادند چهره دشمنان انقلاب و اسلام را بزک می‌کردند.

حسینی افزود:عده‌ای از مسئولین کشور امروز نیز در لوای دیپلماسی علمی به همراه هیات های مختلف در دانشگاه‌ها وارد می‌شوند و در سخنرانی‌های خود راهی جز ایجاد رابطه با آمریکا برای پیشرفت کشور نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها تصور می‌کنند که زمینه برای آنها فراهم شده است، گفت: شواهد بسیاری وجود دارد که صراحتاً اعلام می‌کنند آن دوران گذشت و اگر در گذشته به صورت مخفی و پنهانی از برخی جریانات سیاسی حمایت می‌کردند امروز کاملاً به صورت علنی از انتخابات پیش‌رو صحبت می کنند که فلان جریان سیاسی مجلس را در دست بگیرد.

*نظام وامدار نیروهای مؤمن و انقلابی است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نظام وامدار نیروهای مؤمن و انقلابی است، ابراز داشت: در دولت عده‌ای وعده رفع مشکلات اقتصادی را به مردم دادند اما در هر شهری وارد می‌شویم کارخانه‌ها تعطیل و کارگاه‌ها و تولیدی‌ها نیمه فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه عده‌ای بر مدیریت گذشته ایراد می‌گرفتند، تصریح کرد: امروز که همه مدیران تغییر کرده‌اند چرا مشکلات را حل نمی کنند؟

حسینی ادامه داد: بحث نفوذ از دیرباز مطرح بوده و در دولت قبل نیز بعضی‌ها تلاش می‌کردند و گاهاً تاثیرگذار نیز بودند اما این موضوع امروز بسیار جدی است.

وی تأکید کرد: در بحث پیشگیری از نفوذ اول باید اصل موضوع را بشناسیم و از تجربیات گذشته استفاده کنیم و محترمانه مطالب را مطرح کنیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند نیروهای انقلابی دچار انفعال شوند، خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی مردم خوبی هستند و زمانی که متوجه موضوع می شوند صف خود را جدا می کنند همانطور که در فتنه 88 اوایل کار نفرات زیادی در خیابان‌ها ریختند اما زمانی که متوجه عمق قضیه شدند صف خود را جدا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات