خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان:

ظرفیت های اقتصادی استان معطل مانده است

کد خبر: ۸۶۰۷۱۸۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان, رحمت الله صادقی در مجمع عالی شورای قشر سازمان بسیج کارگری استان گلستان اظهار کرداقتضائات استان گلستان یکی از پدیده های ویژه ظرفیت های اقتصادی بالا در عرصه های مختلف است که این ظرفیت ها معطل مانده است که نقشه راه مشخص می خواهد تا این ظرفیت ها را به فعل برساند.

وی تصریح کردنیروی کار خوب و با انگیزه ظرفیت های مختلف اقتصادی را بهبود می بخشد و اولین نکته ای که باید به آن توجه داشت حمایت در راه اقتصاد مقاومتی از تولید است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان کرددرست است که ما نرخ تورم را کاهش دادیم اما ابزار ما در کاهش نرخ تورم تولید نیست زیرا با سیاست انقباظی مالی در جامعه نمی توان تورم را کنترل کرد.پیشبینی می شود این روند به رکود خواهد انجامید و لذا باید در نقشه راه ما سیاست اقتصادی مبتنی بر حمایت از تولید داخلی باشد.

صادقی با اشاره به این که نرخ در آمد سرانه استان به ۴۰۰ هزار تومان نمی رسد گفتامسال ۲۵ میلیارد تومان در حوزه اقتصاد مقاومت از اعتبارات سپاه به میان گذاشتیم و در این راه به سمت بنگاه اقتصادی نرفتیم بلکه به سمت خانوار حرکت کردیم و هدف گزاری این کار ارتقاء معیشت خانوار بوده است که هم قدرت پرداخت تصحیلات و باز پرداخت را بالا بردیم.

وی افزودمی شود برنامه ریزی کرد تا در آمایش اقتصادی استان ظرفیت های تولیدی مشخص شود و با نگاهی که این ظرفیت های تولیدی مورد حمایت قرار بگیرد و جلوی واردات گرفته شود و لذا اقتصاد مقاومتی محور فعالیتش باید همین نکته قرار بگیرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفتچه امری بالاتر از اقتصاد مقاومتی می تواند در این عرصه باشد. کشوری که تمام ظرفیت هایش تولیدی است زیبنده نیست که بخواهد نیازمندی های خودش را در یک چرخه وارداتی تنظیم کند و امیدواریم در برنامه ششم توسعه توجه به این موضوع را داشته باشد و نقشه راه معینی برای هر استان تعیین کند و همه ظرفیت ها در سطح استان بسیج شوند تا بتوان به این مهم دست پیدا کرد
ارسال نظرات
پر بیننده ها