کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با بسیج:

تبلیغاتی شدن خرید کالا موجب تورم می شود

سعادت با اشاره به تبلیغاتی بودن وام 10 میلیونی خرید کالا گفت: اگر وام های خرید کالا و خودرو برای تبلیغات باشد نه تنها تولید تکان نمی خورد بود به دلیل اینکه نقدینگی خاصی غیر هدفمند تزریق اقتصاد کشور می شود شاهد تورم خواهیم بود.
کد خبر: ۸۶۰۷۶۴۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

رحمان سعادت استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج در خصوص وام 10 میلیونی خرید کالا گفت: اساس این وام از لحاظ اقتصادی و تئوریستی درست است اما یکی از مواردی که تئوری های اقتصادی در دنیای واقعی رخ نمی دهد این است که نظارت خوبی بر اجرا نمی شود.

وی با بیان اینکه تئوری یک مسئله است و اجرا از خود تئوری هم مهمتر است افزود: در دولت ها ی گذشته بسیاری از تئوری های اقتصادی در چارچوب فرمول ها، کاغذها و برنامه ریزی خیلی خوب جواب می دهد اما چون در عمل دقت های لازم انجام نمی گیرد پاسخ خوبی دریافت نمی شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت دقت لازم را در خصوص وام خرید کالا داشته باشد تصریح کرد: برای اینکه این وام ها به هدف اصلی خود برسند و هدفمند وام دهند نباید حالت تبلیغاتی داشته باشد تا نتیجه معکوس ندهد.

سعادت با اشاره به تبلیغاتی بودن این نوع وام ها گفت: اگر وام های خرید کالا و خودرو برای تبلیغات باشد نه تنها تولید تکان نمی خورد بلکه به دلیل اینکه نقدینگی غیر هدفمند تزریق اقتصاد کشور می شود شاهد تورم خواهیم بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه علارغم ممنوعیت واردات کالاهای آمریکایی این کالاها در بازار به فروش می رسد خاطرنشان کرد: بعد از ثبت قانون ممنوعیت ورود کالاهای آمریکایی، ورود این کالاها خلاف است و باید با آن برخورد شود.َ

ارسال نظرات
آخرین اخبار