خبرهای داغ:

راه‌اندازی «کمپین مطالعه» به همت دانشگاه فرهنگ و هنر همدان

دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر شهرستان همدان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدام به راه‌اندازی «کمپین مطالعه» کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۰۳۲۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مدتی است که خبرهای جالبی از گوشه و کنار به گوش می‌رسد از جمله اختصاص دیوارهایی برای گذاشتن لباس گرم توسط مردم برای افراد نیازمند به نام «دیوار محبت» و یا با گذاشتن یخچال در بعضی نقاط شهر که مردم برای نیازمندان غذا بگذارد.

می توان گفت با اجرای چنین طرح هایی همدلی و توجه به نیازمندان در حال رواج است.

اما در کنار توسعه اینگونه طرح‌های انسان دوستانه اتفاق ناگواری نیز در حال وقوع است و آن هم چسبیدن گوشی موبایل به دست افراد از کودک تا بزرگسال و دور شدن انسان‌ها از مطالعه کتاب است.

مدت‌ها پیش به موازات توسعه طرح های انسان دوستانه کمپینی به راه افتاد که افراد کتاب هایی را در اماکن عمومی برای استفاده عموم قرار دهند و این کتاب‌ها در راستای آگاهی بخشی و افزایش سطح معلومات عمومی در گردش باشد که «کمپین مطالعه» به دلیل خو گرفتن زندگی و جامعه امروزی با گوشی‌های هوشمند مهجور ماند.

مقام معظم رهبری نیز بر مطالعه تأکید داشته و می‌فرمایند «شما کتاب هایی را که می توانید در اماکن عمومی مصرف بشود آماده کنید و یا اصلا کاری کنید که مردم اگر کتاب هم حمل نمی کنند بتوانند در این مکان ها کتاب بخوانند، اگر بشود این کار را راه بیندازید و باب کنید، خدمت بزرگی کرده اید. این محال نیست بلکه ممکن است.»

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای ترویج کتابخوانی دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اقدام به راه‌اندازی «کمپین مطالعه» کرد.

دانشجویان می‌توانند کتاب هایی را که استفاده نمی‌کنند در قسمت مطالعه دانشگاه قرار داده تا دانشجویان دیگر نیز بتوانند از آن کتاب‌ها استفاده کنند و با این عمل گامی در پیشبرد فرهنگ کتابخوانی برداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار