لزوم توجه ویژه به جنبه اجتماعی در نگاه باشگاه خبرنگاران بسیج
وی افزود: ظرفیت بسیار گسترده تر از این است و مردم دنیا تشنه شنیدن پیام های ناب امام (ره) تحت عنوان تفکر بسیج هستند. این تفکر توانمندی جهانی دارد و خبرگزاری فارس یک حقیقت از این دریاست.
موسوی در ادامه گفت: این ظرفیت بسیج را باید از حالت بالقوه به بالفعل در بیاوریم و حوزه رسانه، ابزاری برای رساندن این پیام است و در این راستا باید بر وجهه ملی و مردمی بسیج تأکید شود.
مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: رهبری معظم انقلاب همیشه بسیج را فراتر از اقشار مختلف معرفی کردند لذا یک خبرنگار بسیجی برای توفیق باید در کنار و همراه مردم باشد و درد و پیام مردم را منتقل کند.
وی با تأکید بر اینکه باید بر روی جنبه اجتماعی خبرگزاری بسیج تاکید شود، گفت: بسیج باید در کنار مردم باشد و مشکلات مردم را مطرح کند در این صورت مردم احساس نزدیکی و همراهی با آن میکنند؛ بسیج خود یک رسانه است لذا ورود به لایههای زیرین اجتماع و همگرایی با مردم برای خبرگزاری بسیج مهم است؛ امروز بخش های عملیاتی و جهادی بسیج در کنار لایههای زیرین جامعه است اما به خوبی رسانهای نمیشود.
موسوی گفت: امروز جامعه بسیج پزشکی و اردوهای جهادی تا لایه های زیرین مردم رسیده است ولی این به خوبی بازتاب داده نمیشود. باید این تلاشها از نیروهای بسیجی در دورترین تقاط کشور بازتاب داده شود تا تصویر بسیجیان کامل شود.
وی ادامه داد: رسانه های متعددی در دنیا در تلاش هستند تا تصویر واژگونی در دنیا ارایه دهند؛ بزرگترین سرمایه برای بسیج همراهی مردم است. سرمایهای که خبرگزاری بسیج باید به آن عنایت داشته باشد و با استفاده از آن دامنه کار را به سمت مطلوبتری ببرند.
مدیر عامل خبرگزاری فارس در پایان با اشاره به افزایش اعتماد عمومی به نهاد مقدس بسیج بیان داشت: در یک نظر سنجی که اخیرا مشاهده کردم، در زمینه اعتماد به نهادها و دستگاهای نظام، بیشترین اعتماد مردم به نهاد بسیج است.