کوثری در گفتگو با بسیج عنوان کرد

ورود مجلس در صورت عدم اقدام لازم در قبال نقض برجام

عضو کمیته دفاعی مجلس گفت: اگر مسئولین دیپلماسی به اقدامات اخیر امریکا توجه نکنند و واکنش نشان ندهند، حتما در مجلس نسبت به آنها عکس العمل نشان خواهیم داد و این مسئله را به صورت سوال و بالاتر از سوال خواهیم کشاند.
کد خبر: ۸۶۱۱۲۸۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج راجع به قانون اخیر کنگره امریکا علیه ایران اظهار داشت: این قانون نشان دهنده نقض برجام است.

کوثری در توضیح این مطلب بیان کرد: مقام معظم رهبری دائما این مسئله را مطرح کردند که سیاستمداران خبیث امریکا قابل اعتماد نیست که بخواهند تعهدات خود را براساس همان چیزی که توافق شده اجراکنند؛ الان این مسئله به عینه دیده می شود که آنها به تعهدات خود نه تنها احترامی نمی گذارند بلکه پای بند به هیچ توافقی نیستند، لذا این مسئله را به صورت قانون درآوردند که بر این اساس کشوری نمی تواند کار اقتصادی یا ارتباط تجاری با ایران برقرار کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مسئولین دیپلماسی و دولتمردان باید نسبت به این مسئله حساسیت و عکس العمل نشان دهند نه این که آقای طریف و آقای عراقچی بیان کنند که ما به آن تعهد جان کری اطمینان می کنیم، اگر جان کری تعهد داده پس این قانون کنگره چیست؟ قانونی که کنگره گذاشته و اوباما نیز آن را تاکید کرده یعنی هیچ است؟ همچین چیزی ممکن است؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه چرا این قدر خود را به ساده لوحی می زنیم و خیال می کنیم ملت هم متوجه نیستند تاکید کرد: مسئولین دیپلماسی ما چه زمانی می خواهند به هوش بیایند و به این مسائل توجه کنند، آنها نسبت به این مسئله ضعیف عمل کرده لذا بایستی عکس العمل شدید نشان دهد و حتی جلوی اقدام برجام را بگیرند که هیچ اقدامی دیگر در این خصوص صورت گیرد.

عضو کمیته دفاعی مجلس در ادامه گفت: مجلس نمایندگان آمریکا الان نیز قصد دارند دوطرح را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره به صورت قانون به تصویب برساند که اینها نشان دهنده بی منطقی مسئولین سیاسی امریکا است.

کوثری در خاتمه با ذکر اینکه کمیسیون امنیت ملی نامه ای به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نوشته خاطرنشان کرد: اگر مسئولین دیپلماسی به این مسئله توجه نکنند، حتما در مجلس نسبت به آنها عکس العمل نشان خواهیم داد و این مسئله را به صورت سوال و بالاتر از سوال خواهیم کشاند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار