خبرهای داغ:
مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر خبر داد

وجود بیش از 470 طرح فعال در شهرستان ملایر

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر با اشاره به وجود بیش از470 طرح فعال در شهرستان ملایر گفت: تاکنون پنج دوره آموزشی با هزینه‌کرد 150 میلیون ریال برای مددجویان ملایری برگزار شده است .
کد خبر: ۸۶۱۲۵۵۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
علی کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: در راستای اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد دوره آموزش قالیبافی در روستای ده شاکر از توابع شهرستان رزن با هزینه‌کرد 150 میلیون ریال برای مددجویان برگزار شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 دوره آموزش قالیبافی به مدت سه ماه در سطح شهر و روستاهای شهرستان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد تشکیل شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر تصریح کرد: در پایان دوره‌های آموزش قالیبافی، دارقالی به منازل مددجویان منتقل شده و در پایان کار، فرش بافته شده توسط کمیته امداد و یا خریداران فرش به فروش رسیده و مبلغ آن به سبد معیشتی خانواده واریز می‌شود.

وی بیان داشت: آموزش و تقویت برنامه‌های مهارتی و توانمندسازی مددجویان به عنوان یک اصل اساسی در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی مفید و مؤثر است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که برگزاری این دوره‌های مهارتی و آموزشی می‌تواند بستر و زمینه خوبی را فراهم کند تا مددجویان و افراد فاقد شغل و بی‌بضاعت بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر کارگاه آموزش قالیبافی در روستای ده‌شاکر این شهرستان در حال برگزاری است، بیان کرد: کمیته‌ امداد پس از برگزاری دوره‌های آموزشی با پرداخت تسهیلات اشتغال، فراگیران را به سمت خودکفایی سوق می‌دهد.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری تعداد 68 تخته فرش با متراژ 179 مترمربع توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد تولید شده که به مبلغ یک میلیارد و 514 میلیون ریال به فروش رفته است.

کولیوند در پایان گفت: در شهرستان ملایر بیش از470 طرح فعال وجود دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون پنج دوره آموزشی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد برگزار شده است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات