خبرهای داغ:
امام جمعه منطقه قهاوند گفت: در فتنه 88 فتنه گران اصل نظام را نشانه گرفتند و بسیاری از خواص به بهانه اینکه دعوا شخصی است سکوت و مردم را دچار تردید کردند.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۱۶
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین محققی اظهار داشت: اشتباه خواص در عصر پیامبر(ص) این بود که اختلاف جبهه حق با باطل را یعنی اختلاف امام علی (ع) با طلحه و زبیر را اختلاف شخصی و سلیقه ای نشان دادند و گفتند جنگ امام علی(ع) با جبهه طلحه و زبیر و بیعت شکنان بر سردنیاست و ربطی به دین ندارد.

وی بیان کرد: متاسفانه کسانی از قبیل زیدبن ثابت و اسامه وسعد بن ابی وقاص وعبدالله بن عمر وشخص ابو موسی اشعری این حرف ها را مطرح می کردند که جزو خواصّ بودند و جایگاه بلند کاریزماتیک در جامعه داشتند و در بین توده مردم نفوذ داشتند و وقتی مردم به سراغ ابو موسی اشعری می روند تا کسب تکلیف نمایند می گوید اگر می خواهید آخرت داشته باشید در خانه هایتان بمانید.

امام جمعه منطقه قهاوند افزود: متاسفانه در فتنه 88 بعضی ها گفتند دعوای شخصی است و ربطی به انقلاب و نظام ندارد در حالیکه شعار فتنه گران این بود که انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است و به همین بهانه خیلی از خواص سکوت و مردم را دچار تردید کردند.

وی گفت: اشتباه دیگر عدم توجه به عناصر پشت صحنه است، ساده اندیشی است که بگوییم طرف مقابل در فتنه 88 فقط موسوی و کروبی بودند و یک عدّه ای که آمدند در خیابان لشگرکشی کردند .

محققی بیان داشت: این نگاه، نگاه ظاهر بینانه و ساده اندیشانه و خلاف بصیرت است اگر با همین نگاه تحلیل داشته باشیم با زیارت عاشورا چه می کنیم.

وی افزود: زیارت عاشورا همه کسانی را که به نوعی دخیل بودند لعن می کند، حتی کسانی را که رضایت به این امر داشته باشند .

امام جمعه منطقه قهاوند گفت: در فتنه 88 بعضی زمینه فتنه را آماده و بستر را مهیا کردند که شریک جرم هستند کسانی که بعد از گذشت 30 سال از انقلاب زمینه تردید در انتخابات را در بین مردم فراهم کردند .

وی بیان کرد: این افراد در زمینه لشگرکشی خیابانی و شعار علیه ارزشها، پاره کردن عکس امام و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه، تعرض به خیمه ابا عبدالله(ص) و رقصیدن و هورا کشیدن در روز عاشورا را زمینه امید واری دشمن و تشدید تحریم ها را زمینه از دست رفتن سرمایه مشارکت 85 درصدی درانتخابات را زمینه دو قطبی شدن جامعه دانستند.

محققی افزود: امروز از عجائب روزگار است که بعضی ها از همین زمینه سازان که تصاویرشان در خیابان برای مقابله با نظام موجود است و اظهار پشیمانی و جبران گذشته نکرده اند با پررویی تمام کاندیدای مجلس خبرگان رهبری می شوند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات