فواد ایزدی در گفتگو با بسیج:

دولتمردان به نامه جان کری بیش از نامه رهبری توجه دارند

کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: در بند 2 نامه رهبرمعظم انقلاب به رئیس جمهور و همینطور در بند 3 مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص برجام آمده اگر برجام توسط طرف مقابل نقض شود اجرای برجام توسط ایران باید متوقف شود.
کد خبر: ۸۶۱۳۷۲۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگارسیاسی خبرگزاری بسیج  در رابطه با اقدامات اخیر امریکایی ها از طرفی و  مبادله سوخت بین دو طرف مذاکره اظهار داشت: در بند 2 نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و همینطور در بند 3 مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص برجام آمده اگر برجام توسط طرف مقابل نقض شود اجرای برجام توسط ایران باید متوقف شود.

ایزدی در این خصوص ابراز داشت: تیم وزارت خارجه،رئیس جمهور، دبیر شورای عالی امنیت ملی و روسای قوا همه گفته اند با این قانون جدید ویزایی که امریکایی ها تصویب و اوباما آن را امضا کرده و تبدیل به قانون شده، برجام نقض شده است.

وی با انتقاد از عدم اجرا و نقض قانونی که هم در نامه رهبر معظم انقلاب و هم در مصوبه مجلس آمده، بیان کرد: اما الان امریکایی ها در کنگره قانون را تصویب و رئیس جمهور هم آن را امضاء کرده و قانون در آنجا اجرایی شده است؛ قوه مجریه امریکا برخلاف قوه مجریه ما در مقابل نظرات کنگره تمکین می کند و آن را به اجرا درمی آورد.

این کارشناس مسائل استراتژیک در چرایی این مطلب تصریح کرد: اینکه هر هفته رئیس جمهور از انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی صحبت می کند؛ این ذهنیت را ایجاد می کند که عجله دارد تا رفع بعضی از تحریم هایی که درحال تعلیق شدن است قبل از انتخابات باشد تا از آن به عنوان یک اهرم انتخاباتی استفاده کند، بدون توجه به این مسئله که موضوع هسته ای یک پروژه انتخاباتی نیست، بلکه یک موضوع ملی است.

ایزدی گفت: اگر مسئولان قوه مجریه به دلایل انتخاباتی قانون را اجرا نکنند قطعا به منافع ملی کشور صدمه وارد می شود و با توجه به نقض برجام توسط طرف مقابل اگر عکس العمل صحیحی داده نشود، قطعا شاهد قانونهای بعدی علیه ایران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه الان یکی از دغدغه های امریکا برطرف شده بیان کرد: هرچه دغدغه او بیشتر رفع شود، توجه او به اعتراضات ما کمتر خواهد بود و  این روند صحیحی نیست و به منافع ملی کشور صدمه می زند و عدم توجه به مباحث منافع ملی کشور قطعا برای کشور خوب نیست.

ایزدی با توجه به شروع اقدام از جانب تیم هسته ای تاکید کرد: در بند اول نامه مقام معظم رهبری آمده که قبل از شروع اقدام از طرف ایران، اوباما باید امضا و کتبا اعلام کند که اگر ایران به تعهدات خود عمل کرد امریکا هم تحریم ها را لغو می کند که این نامه هنوز دریافت نشده است و بند دوم نیز نقض شده چون که طرف مقابل برجام را نقض کرده و ما همچنان به روند برجام ادامه می دهیم.

این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه گفت: همچنین بر اساس بند4 نامه رهبری معظم انقلاب ماهیت آب سنگین اراک باید باقی بماند و در متن قراردادی که وزیرخارجه کشورمان در رابطه با اراک امضا کرده، اصلا کلمه آب سنگین در متن قرارداد اصلا وجود ندارد و بند چهارم هم نقض شده است.

ایزدی با بیان اینکه تنها چیزی که دولتمردان به آن توجه ندارند نامه رهبری معظم انقلاب و مصوبه مجلس است یادآورشد: دولتمردان در مقابل، به نامه جان کری خیلی توجه کرده و حتی آن را غلط و یکسویه ترجمه می کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه لازم است به جای توجه به نامه جان کری به نامه رهبر معظم انقلاب توجه کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار