خبرهای داغ:
فعال اقتصاد مقاومتی با اشاره به ارائه تسهیلات توسط بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف گفت: حمایت بسیج از کارآفرینی و تولید در راستای تحقق مطالبات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۸۶
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، با توجه به وضعیت اقتصادی امروز در کشور توسعه مشاغل زودبازده و كوچك از جمله راهکارهای مؤثر براي رفع معضل بيكاري است.

اين مشاغل که در قالب عرصه‌های اقتصاد مقاومتی تعریف شده شده می‌تواند در کنار حل مشکل بیکاری و اشتغالزايي در جامعه در افزايش توليد ملي نيز نقش عمده‌اي داشته باشد.
سهراب احمدوند از جمله بسیجیانی است که در زمینه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار داده و در راستای تحقق آن پا به این میدان بزرگ گذاشته است.

این بسیجی موفق ملایری با معرفی خود گفت: 22 سال سن دارم و دانشجوی سال آخر معماری دانشگاه ملی ملایر هستم.

وی افزود: برنامه‌ای از فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی از رسانه ملی پخش می‌شد که در آن فردی کار پروش قارچ را در یک کارگاه بزرگ انجام میداد و کارش را از یک مکان بسیار کوچک آغاز کرده بود، این مستند باعث شد که من در مورد این امر بیشتر فکر کنم و ایده‌هایی به ذهنم رسید.

احمدوند با بیان اینکه هیچ اطلاعی در مورد قارچ و پرورش آن نداشتم، تصریح کرد: برای کسب آگاهی لازم تحقیقات زیادی انجام دادم و از چند کارشناس کشاورزی نیز مشورت گرفتم.

وی ادامه داد: با کسب آگاهی لازم و اطلاعات کافی مبادرت به پرورش قارچ کردم اما کار برای شروع به تجربه عملی نیاز داشته است

این بسیجی موفق گفت: از نظر تئوری اطلاعت خوبی در مورد قارچ به دست آورده بودم اما هنوز از نظر کاری هیچ تجربه‌ای نداشتم که بر اساس نظر کارشناسان عرصه پرورش قارچ از چند کارگاه مجهز و مدرن در استان قزوین بازدید کردم.

وی افزود: یک انبار خالی داشتیم که با کمک و استقبال پدرم از این کار، آنجا را به کارگاه تبدیل کردیم و محل فعالیت آماده شد اما برای شروع کار هیچ سرمایه‌ای نداشتم.

احمدوند یادآور شد: یکی از بسیجیان پایگاه محله زمانی که از کارآفرینی من مطلع شد در خصوص وام اشتغال بسیج اطلاعاتی دادند و اینکه این تسهیلات به چه عرصه‌هایی تعلق می گیرد و پرورش قارچ یکی از آنها بود.

وی با بیان اینکه حمایت بسیج از کارآفرینی و تولید در راستای تحقق مطالبات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: اگر بانک میزان سود اقساط را کمتر کند خیلی بهتر است، چراکه تولید کننده از همان ابتدای کار به این فکر هستم که چگونه اقساط ماهیانه را پس بدهم.

این پرورش دهنده قارچ ملایری گفت: در ححال حاضر کارگاهی با 70 متر مساحت دارم که دارای 2 سالن برای تولید و برداشت است و در هردوره 2 تن کمپوست می‌ریزم و سالیانه 10 تن برداشت قارچ دارم.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه من تازه این کار را شروع کرده ام، اما مشتریان خود را پیدا کرده‌ام، مواقعی که برداشت روزانه‌ام زیاد می‌شود قارچ‌ها را با واسطه به فروش می‌رسانم، اما در روزهای عادی خودم قارچ‌ها را به مشتریان می‌رسانم و این امر باعث شده که سود خوبی نیز به دست بیاورم.

احمدوند گفت: بسیاری از هم‌دانشگاهیهایم می پرسند آیا تولید قارچ کار خوبی است یا نه و توضیح می‌دهم که شرایطی خاصی می‌خواهد و چند نفر از آنها به کارگاه آمده اند و از نزدیک نحوه کار را دیده و علاقه‌مند به کار تولید و کارآفرینی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از نظر درسی وضعیت خوبی دارد، بیان داشت: کار تولیدی بهترین فعالیت است و شیرینی‌های خاص خود را دارد.

این فعال اقتصاد مقاومتی گفت: در آینده می‌خواهم کار خود را توسعه دهم و یک کارگاه بزرگ تولید قارچ راه‌اندازی کنم به طوری که حداقل چند نفری در آنجا به کار مشغول شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات