خبرهای داغ:
مشاور وزیر و مسئول فرهنگی دینی وزارت نیرو تأکید کرد

بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف

مشاور وزیر و مسئول فرهنگی دینی وزارت نیرو با بیان اینکه وضعیت مصرف آب و برق در کشور خوب نیست و با مشکل مواجه هستیم، گفت: باید از ظرفیت ائمه جماعات و ائمه جمعه در راستای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف در جامعه استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۲۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی یزدان‌پرست در سی و ششمین جلسه هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان با تبریک سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و تداخل این دو ولادت خجسته اظهار داشت: پیامبر(ص) آوردنده دین مبین اسلام و امام صادق(ع) نیز تشریح و تبیین کننده مبانی اسلام است.

وی افزود: قرآن دارای 27 بطن است که یک بطن آن در تمام این ادوار برای بشریت تدوین و روشن شده و 26 بطن آن باقی مانده توسط راسخون فی العلم و با ظهور امام زمان(عج) برای مردم تبین می‌شود.

مشاور وزیر و مسئول فرهنگی دینی وزارت نیرو ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم در کنار زیبایی کار دشواری است اما امروز شاهد موفقیت صنعت آب و برق در این عرصه هستیم که مردم از خدمات و اقدامات آنها در اقصی نقاط استان و کشور بهره می‌برند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) در خصوص علل سقوط انسان عنوان کرد: چهار عامل از قبیل سوءتدبیر، ریخت و پاش‌های بی‌هدف، اندک عبرت گرفتن و فراوانی عذرخواهی باعث سقوط انسان می‌شود.

یزدان‌پرست با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف به ویژه در صنعت آب و برق بیان داشت: سوء مصرف سبب هدررفت سرمایه‌های ملی در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت مصرف آب و برق در کشور خوب نیست و با مشکل مواجه هستیم، افزود: باید از ظرفیت ائمه جماعات و ائمه جمعه در راستای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف در جامعه استفاده کنیم.

مشاور وزیر و مسئول فرهنگی دینی وزارت نیرو ادامه داد: در حال حاضر در رکود اقتصادی قرار داریم و اگر از رکود خارج شویم و صنایع تولید خود را افزایش دهند 4 تا 5 هزارمگاوات کمبود انرژی خواهیم داشت که با این وضعیت مصرف جوابگو نخواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در قرآن کریم بسیار بر اندیشیدن قبل از انجام کار تأکید شده است، گفت: قرآن کریم نگاه ویژه‌ای به تدبیر و تعقل دارد و کسانی را که از این نعمت استفاده نمی‌کنند، نکوهش می‌کند.

یزدان‌پرست با تأکید بر تکریم ارباب رجوع ابراز داشت: حفظ کرامت انسانی نیز از دیگر مواردی است که قرآن کریم به آن توجه دارد و باید در دستگاه‌های خدمات‌رسان در سرلوحه امور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مدیران صنعت آب و برق علاوه بر خدمات‌رسان نگاه ویژه‌ای نیز به اقدامات فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ قرآنی و نماز دارند که جای تقدیر دارد.

مشاور وزیر و مسئول فرهنگی دینی وزارت نیرو با بیان اینکه نماز یک بسته فرهنگی کامل است که نکات مهم اخلاقی، اجتماعی، اعتقادی و... در آن گنجانده شده است، افزود: اقامه نماز در صنعت آب و برق جایگاه مقبولی دارد اما عالی نیست و باید برای رسیدن به نقطه ایده‌آل تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: حضور فعال مدیران در نماز، رعایت استانداردهای نمازخانه، تشویق مسئولان فرهنگی و... از جمله مواردی است که باید در شرکت‌ها جاری و ساری باشد تا شاهد جذب حداکثری کارکنان به این مهم باشیم.

یزدان‌پرست با بیان اینکه نماز باعث آرامش روحی می‌شود، گفت: باید با برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های فرهنگی برای آرامش فکری و روحی کارکنان تلاش کرد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن چارت فرهنگی در صنعت آب و برق اظهار داشت: این چارت تاکنون به شرکت‌های مادرتخصصی و مدیریت منابع آب ابلاغ شده و در دستور کار دیگر شرکت‌ها نیز قرار دارد.

مشاور وزیر و مسئول فرهنگی دینی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: تفاهمنامه آموزش قرآن با دارالقرآن کشور نیز برای آموزش‌های ابتدایی و تکمیلی به امضا رسیده که باید در سطح استان‌ها نیز فعال شود.

وی اظهار داشت: از دیگر اقدامات شاخص وزارت نیرو راه‌اندازی موکب برای خدمات‌رسانی به زائران در اربعین حسینی بود که خدمت شایسته‌ای در این خصوص صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات