خبرهای داغ:
امام جمعه همدان با اشاره به راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده در همدان گفت: این بنیاد در راستای حفظ بنیان خانواده و جلوگیری از طلاق در استان همدان تاسیس شده که مشاوره‌هایی را به زوج‌های در آستانه طلاق می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۵۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن دعوت مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی همان تقوایی است که پیامبر اسلام(ص) پیشه کرده بودند چراکه این نوع از تقوا همه شئون زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تقوای الهی ما را از عقوبت دنیا و آخرت نجات می‌دهد، افزود: سیره پیامبر اسلام باید به عنوان سرمشق مسلمانان قرار گیرد که متاسفانه امت اسلام نتوانستند آنچنان که باید سیره این پیامبر بزرگ را برای خود اسوه و الگو قرار دهند.

امام جمعه همدان با تصریح بر اینکه در حق پیامبر اسلام جفا کرده‌ایم، گفت: باید آموزه‌های حیات‌بخش پیامبر اسلام را فرا گرفته و تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری و به دنیا عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه مسلمانان اهل تشیع و تسنن باید دنیا را اصلاح کنند، گفت: امروز شاهد هستیم که داعش دست‌پرورده استکبار جهانی گریبان خود آنها را گرفته است.

محمدی با بیان اینکه تبعیت از سیره پیامبر اسلام(ص) می‌تواند زندگی انسان را از فراز و نشیب‌های بسیار به سلامت عبور دهد، تصریح کرد: اگر زندگی پیامبر اسلام(ص) به عنوان الگوی جامعه اسلامی در نظر گرفته شده بود امروز شاهد این میزان جنگ و خون‌ریزی نبودیم.

وی با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به خودکفایی باید استاد و الگو داشته باشد، عنوان کرد: در عالم خلقت هیچ استاد و الگویی، کامل‌تر از پیامبر اسلام(ص) وجود ندارد چراکه خداوند پیامبر را به عنوان یک مَثل اعلی مطرح می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به وضعیت منطقه گفت: داعش در سوریه با شکست مواجه شده و امروز شاهد فعالیت این گروه تروریستی در افغانستان هستیم که رحم و مروتی نداشته و از کشتار نیز سیر نمی‌شوند.

محمدی تصریح کرد: اردوغان در سفر به عربستان با مسئولان ارشد این کشور لابی کرده تا گروه‌های تروریستی و داعش را تقویت کنند تا چند صباحی بیشتر بر مَسند ریاست تکیه بزنند.

وی با بیان اینکه افراد بسیاری در کشورهای عراق، سوریه و یمن آواره شده‌اند، گفت: 2 میلیارد مسلمان در جهان آواره، گرسنه و جنگ‌زده هستند که استکبار جهانی این وضعیت را با اقدامات و سیاست‌های خود شعله‌ورتر می‌کند.

امام جمعه همدان با اشاره به راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده در همدان گفت: متاسفانه شاهد افزایش آمار طلاق در کشور هستیم و این بنیاد در راستای حفظ بنیان خانواده و جلوگیری از طلاق در استان همدان تاسیس شده که مشاوره‌هایی را به زوج‌های در آستانه طلاق می‌دهد.

وی از بازاریان و مردم همدان خواست تا به اندازه توان خود در زمینه کمک به ازدواج جوانان قدم بردارند تا بتوان بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را کاهش داده و از بین برد.

محمدی با بیان اینکه برگزاری جشن طلاق در برخی شهرها عقب‌گرد فرهنگی را نشان می‌دهد، گفت: متاسفانه تمام ارزش‌های اصیل انسانی فراموش شده و مردم به مسائلی که ارزش چندانی ندارند وابسته شده‌اند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات