یک تولیدکننده‌های محصولات اُرگانیک مطرح کرد؛

استفاده از لوازم آرایشی شیمیایی در دوران بارداری، عامل اختلال حواس و پرخاشگری در نوجوانی است

یکی از محققین و تولیدکننده‌های محصولات اُرگانیک کشور استفاده از لوازم آرایشی-بهداشتی شیمیایی در دوران بارداری را عامل اختلال حواس و پرخاشگری در نوجوانی افراد دانست.
کد خبر: ۸۶۱۶۰۹۴
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهندس منوچهر درزیان، یکی از محققین و تولیدکننده‌های محصولات اُرگانیک کشور، به لزوم تولید لوازم آرایشی و بهداشتی اُرگانیک در کشور اشاره کرد و گفت: واردات محصولات آرایشی و بهداشتی که انباشته از سموم، مواد شیمیایی خشن و خطرناک هستند سالانه مقادیر هنگفتی ارز را از کشور خارج می‌کنند؛ این واردات که متاسفانه به‌صورت قاچاق و بی‌رویه نیز صورت می‌گیرد علاوه بر اثرات منفی اقتصادی، عوارض زیادی برای سلامتی و زیبایی مصرف کنندگان دارد.

این تولید کننده‌ محصولات اُرگانیک ادامه داد: به طور کلی، سُمومی که در مواد خوراکی یافت می‌شود در بافت‌ها و اندام‌ها انباشته می‌شود و سرطان، آلزایمر، اختلالات هورمونی، نقص عضو جنین، نازایی در زنان و عقیم شدن مردان را می‌تواند به همراه داشته باشد اما مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی موجب سرطان پوست، پیری زودرس و گاهی مشکلات روحی- روانی می‌شود.

وی گفت: با توجه اینکه لوازم آرایشی مورد استفاده خانم‌ها اکثرا از مواد شیمیایی درست شده است، این مواد آرایشی پس از استفاده ظرف مدت کوتاهی جذب پوست و وارد سیستم گردش خون می‌شود و به جنین که از خون مادر تغذیه می‌کند آسیب وارد می‌کند.

درزیان، یکی از دلایل افزایش اختلال حواس و پرخاشگری بین نوجوانان را تاثیر مواد شیمیایی در دوران بارداری مادران دانست و گفت: ما تصور می‌کنیم که کودکان و نوجوانان ما از خانواده و جامعه آسیب می‌بینند در صورتی که برخی آسیب‌ها از دوران جنینی به وجود آمده است و مادر با استفاده از این لوازم آرایشی ضربه بزرگی به فرزند خود می‌زند.

شرکت دکتر عبیدی تولیدکننده لوازم آرایشی اُرگانیک
وی با بیان اینکه سن مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران خیلی پایین است و ادامه این روند در جامعه فاجعه‌ای بزرگ را برای نسل آینده به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حدود یک سال است شرکت آرایشی و بهداشتی دکتر عبیدی وارد تولید محصولات آرایشی بهداشتی اُرگانیک شده‌ است اما کار تحقیقاتی بر روی تولید این محصولات از حدود ۲۰ سال پیش شروع شده است.

لازم به ذکر است؛ این اقدام برای اولین بار است که در ایران و خاورمیانه صورت می‌گیرد و راه اندازی خط تولید کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی دکتر عبیدی در اردیبهشت ماه سال جاری طی مراسمی با حضور آقای دکتر دیناروند معاون وزیر و ریاست سازمان غذا و دارو انجام گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار