حمیدرضا
در سال جاری توسط سپاه ناحیه دهلران صورت گرفت
فرمانده سپاه ناحیه دهلران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 2 هزار و 400 نفر متقاضی تحت آموزش کلاس های آموزشی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۶۱۹۲۴۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج; سرهنگ پاسدار علی آبدونی- فرمانده سپاه ناحیه دهلران- در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما با تشریح فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در سپاه ناحیه دهلران اظهار کرد: یکی از رسالت های اصلی سپاه پاسداران توجه به محرومین و فعالیت در حوزه بسیج سازندگی می باشد.

وی افزود: اقدامات وفعالیتهای بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران اقدام عملی و موثر و امیدآفرین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و این طرحها در سطح شهرستان در موضوعات اقتصاد مقاومتی واشتغال زایی بعنوان یک الگوی موفق، اعتماد به نفس و کارایی مردم را افزایش می دهد.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران با اشاره به احداث بیش از 8 باب مسجد و حسینیه در سطح شهرستان دهلران، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سپاه ناحیه دهلران اقدام به ساخت و احداث 8 باب مسجد و حسینیه در سطح روستاهای تختان، چم هندی، پهله، غسال خانه شهر میمه، مسجد و حسینیه روستای ثارالله، روستای حمزه، برم، حسینیه خواهران شهرک حمزه و همچنین مسجد در خود سپاه ناحیه دهلران نموده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت گروه های جهادی بسیج دانش آموزی در قالب طرح هجرت تصریح کرد: در سال جاری تعداد 16 مدرسه در قالب طرح هجرت10 روزه بسیج دانش آموزی در سطح شهرستان مرمت، رنگ آمیزی و نواقص آن برطرف شد.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران گفت: در راستای آموزش هفت رفتار پرخطر اجتماعی، بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران با برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری از معضلات اجتماعی شامل اعتیاد و همچنین بیماری های واگیر مشترک بین دام و انسان، تعداد 520 نفر را در روستاها و شهر دهلران تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اجرای تفاهم نامه بین سپاه و مرکز فنی و حرفه ای و اداره جهاد کشاورزی دهلران در راستای برگزاری کلاس های آموزشی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی عنوان کرد: 10 تیم متخصص در حوزه کشاورزی برای آموزش طرح های اقتصاد مقاومتی شامل پرورش قارچ، مرغ خانگی، قالیبافی، آرایشگری و ... به مناطق مختلف در سطح شهرستان اعزام شده اند.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران اضافه کرد: در بخش صنایع تبدیلی که شامل میوه خشک کنی، گوهر تراشی، بوجاری و سبزی خرد کنی تاکنون 13 نفر به بانک عامل معرفی شده اند که کل اعتبار اختصاص یافته به این افراد در مجموع 1 میلیارد و 800 میلیون ریال می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع از ابتدای سال تا کنون بیش از 2 هزار و 400 نفر تحت آموزش های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران قرار گرفته اند.

سرهنگ آبدونی اظهار کرد: سپاه ناحیه دهلران در راستای مبارزه با معضل بیسوادی طی امضای تفاهم نامه با نهضت سواد آموزی، 40 نفر از افراد بیسواد را جهت فراگیری آموزش های لازم جهت برخورداری از نعمت سواد به نهضت سوادآموزی معرفی کرده است.

وی افزود: در بخش طرح های زودبازده نیز از ابتدای سال جاری تا کنون 22 نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات خوداشتغالی به بانک مهراقتصاد معرفی شده اند که پرونده آنان در دست اقدام می باشد که مجموع تسهیلات اعطایی به این افراد مبلغ 3 میلیارد و 190 میلیون ریال می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران با اشاره سایر فعالیت های صورت گرفته در جهت کمک به محرومان گفت: اهدا 150 بسته کمک آموزشی به دانش آموزان بی بضاعت، اهدا 100 فقره پوشاک به نیازمندان و همچنین پرداخت مبلغ 65 میلیون ریال کمک هزینه درمان به بیماران صعب العلاج از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط سپاه ناحیه دهلران در این راستا می باشد.

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در حوزه راه روستایی خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران با همکاری اداره راه و شهرسازی پهله زرین آباد اقدام به بهسازی و احداث مسیر روستای خربزان به تختان به طول 15 کیلومتر نموده است.

سرهنگ آبدونی ادامه داد: عملیات اجرایی این مسیر کوهستانی و پر خطر در دو مرحله در دستور کار قرار گرفت که در 2 مرحله به طول 15 کیلومتر و با مبلغ 1 میلیارد ریال از اعتبارات داخلی سپاه ناحیه و سپاه امیرالمومنین(ع) و همچنین بکارگیری 23 دستگاه ماشین آلات سنگین اداره راه(2 میلیارد و 500 میلیون ریال) به اتمام رسید.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران افزود: اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، احداث 52 چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار 650 میلیون ریال در دشت عباس و موسیان، مرمت و تعمیر 71 باب منزل مسکونی افراد بی بضاعت با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران در راستای محرومیت زدایی می باشد.

وی اظهار کرد: از جمله دیگر خدمات ارائه شده در حوزه اقتصاد مقاومتی، تحویل 11 تن کود و کمپوست قارچ، احداث 5 حوضچه پرورش ماهیان سردآبی در بخش سراب میمه و همچنین پرداخت 200 میلیون ریال تسهیلات به باغداران در قالب اجرای تاکستان می باشد.

سرهنگ آبدونی اضافه کرد: در سال جاری مشاوره های خاص اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به 500 نفر از مراجعه کنندگان به سپاه ناحیه دهلران داده شده است که این افراد متقاضی راه اندازی و استفاده از صنایع تبدیلی بودند.


ارسال نظرات