زارع زاده در گفتگو با بسیج:

خارج کردن قلب راکتور اراک نقض شروط رهبری است

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: این اقدام به طور قطع نقض خط قرمزها و شروط 9گانه مقام معظم رهبری در مسئله برجام است و مسئولین وزارت خارجه مسیری را طی می کنند که در خط فرمایشات مقام معظم رهبری نیست.
کد خبر: ۸۶۲۰۰۷۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
دخیل عباس زارع زاده مهریزی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس درگفتگو با خبرنگارسیاسی خبرگزاری بسیج در پی انتشار خبر خارج شدن قلب راکتور اراک تصریح کرد: این اقدام به طور قطع نقض خط قرمزها و شروطی است که مقام معظم رهبری در مسئله برجام داشتند و مسئولین وزارت خارجه مسیری را طی می کنند که در خط فرمایشات مقام معظم رهبری نیست.

زارع زاده در ادامه گفت: دولت و هیئت نظارت بر اجرای برجام سهل انگاری می کند و خیلی از مسائل بر مردم وحتی نمایندگان مجلس پوشیده مانده؛ هنوز هیچ نوع گزارشی نیز از روند اجرای برجام از قبل هیئت نظارت و مجریان برجام به مجلس ارائه نشده و دقیقا مشخص نیست این موافقت نامه دریافت شده یا نشده است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس افزود: مدیران کشور سردرگم بوده و هیچ نوع گزارش امیدوارکننده و شفافی را دررابطه با برجام نمی دهند و فقط یک گزارش مبهم و امیدهای بسیار مبهمی مبنی بر اینکه در آینده نزدیک تحریم ها برداشته خواهد شد ارائه داده اند.

وی در چرایی این مطلب بیان کرد: متاسفانه دولتمردان با عجله و یک طرفه تعهدات خود را اجرا می کنند و متقابلا امریکا و هم پیمانانش در منطقه جریاناتی را مدیریت می کنند که به مراتب از تحریم ها برای کشور ما خطرناک تر است و تمام تحریم هایی که از جانب امریکا علیه ایران در حال شکل گیری است تماما نقض برجام بوده و دهن کجی به وادادگی هیئت دیپلماسی کشور است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه افزود: این نوع عملکرد، درآینده کشور را با چالش های بسیار بدی مواجه خواهد کرد؛ از جمله حرکات برنامه ریزی شده عربستان سعودی و تحرکات ترکیه علیه منافع کشور و در کنار آن بی برنامگی و عدم تدبیر در فضای اقتصاد داخلی و تداوم رکود وحشتناک و تورم پنهانی که از چشم برنامه ریزان اقتصاد کشور پوشیده مانده و تمام این موارد دست به دست هم داده تا سناریوی خطرناکی را در کشور رقم زند.

زارع زاده با توجه به تقارن خارج کردن قلب راکتور اراک با سالروز شهادت احمدی روشن یکی از دانشمندان هسته ای اظهار داشت: این اقدام، نادیده گرفتن تمام زحمت ها و تلاش ها و خون دلهایی است که دانشمندان هسته ای ما در این مدت علی رغم کمبودها کشیدند و این مسیری که رفته شده شاید سالهای سال طول بکشد تکرار گردد و شاید هیچ وقت به آن مقاصدی که در نظر داریم نرسیم.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در خاتمه با بیان اینکه چشم انداز برجام برای ما خیلی مبهم و تاریک است، خاطر نشان کرد: مسئولین وزارت خارجه و تیم هسته ای  باید توضیح شفاف به مردم دهند که چه هدفی را دنبال می کنند و این چراغ سبزهایی که مرتب به غرب داده می شود و خروجی این همه واداگی چه خواهد بود و چه منفعتی نصیب ما خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار