خبرهای داغ:
طاهری عنوان کرد

تأکید بر برخورد با مقصرین «کرسنت»

دبیر فراکسیون روحانیت مجلس با تأکید بر لزوم برخورد با مقصرین در پرونده کرسنت، گفت: مجلس باید نظارت خود را در ارتباط با قراردادهای نفتی بیشتر کند تا ما شاهد پرونده‌های مشابه پرونده کرسنت نباشیم.
کد خبر: ۸۶۲۰۸۷۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیدعلی ظاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای برخی قراردادهای نفتی بین ایران و شرکت‌های خارجی گفت: قراردادهای نفتی که با طرف خارجی منعقد می‌شود، همچون سایر قراردادها براساس قانون اساسی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی ادامه داد: هرگونه قراردادی که برای کشور تعهدی ایجاد کند، طبق قانون اساسی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: قطعاً باید نظارت مجلس در ارتباط با قراردادهای نفتی نظارت کامل‌تری باشد تا اتفاقی مثل قرارداد کرسنت که کشور را برای سالیان طولانی بدهکار کرده، بار دیگر تکرار نشود و انتظار ما این است که وزارت نفت حتماً مجلس شورای اسلامی را در جریان امور قراردادهای نفتی جدید امضاشده قرار دهد.

طاهری خاطرنشان کرد: در جریان رأی اعتماد به وزیر نفت، یکی از نگرانی‌های نمایندگان این بود که به جهت پرونده‌ای که همکاران آقای زنگنه در دوره قبلی وزارت وی در خصوص کرسنت و برخی شرکت‌های دیگر داشتند، مشکلاتی به وجود آید، اما متأسفانه با اصرار رئیس‌جمهور و با ملاحظه نمایندگان، بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت رأی نمایندگان را به کسب کرد.

وی در پایان گفت: بعد از کسب رأی آقای زنگنه به عنوان وزیر نفت، ما شاهد نبودیم که اقدام چندانی در ارتباط با پرونده کرسنت صورت گیرد و اگر پرونده این قرارداد در قوه قضائیه در حال بررسی است، اما به مرحله برخورد نرسیده و انتظار ما این است که در این خصوص اگر این نتیجه حاصل شد که تخلفی رخ داده که به نظر ما این کار انجام شده و مستندات آن نیز وجود دارد، برخورد لازم با متخلفین انجام شود و هیچ‌گونه مماشاتی صورت نگیرد تا ما شاهد تخلفات مجدد در این زمینه نباشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار