خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد

اعزام 5 هزار نفر از همدان به راهیان نور جنوب کشور

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: دور سوم اردوهای راهیان نور از اول بهن ماه به سمت یادمان‌های جنوب کشور آغاز می‌شود که در این مرحله نیز 5 هزار نفر تا هفتم اسفند اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۶۲۴۰۸۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، روح‌الله عروجی در ستاد عالی شورای پشتیبانی راهیان نور که درسالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 30 هزار نفر به راهیان نور اعزام شدند که نسبت به سال 92 بیش از 23 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این حرکت فرهنگی 22 سال است که در کشور آغاز شده است، افزود: بر اساس آمار هر سال استقبال مردم بیش از گذشته می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه در سال جاری دو مرحله اعزام صورت گرفت، گفت: در مرحله نخست 2 هزار نفر به مدت دو روز به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم نیز 12 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دبیرستان اعزام شدند، ادامه داد: در مجموع بالغ بر 17 هزار نفر در سال جاری به راهیان نور اعزام شده‌اند.

عروجی اضافه کرد: دور سوم اردوهای راهیان نور از اول بهن ماه به سمت یادمان‌های جنوب کشور آغاز می‌شود که در این مرحله نیز 5 هزار نفر تا هفتم اسفند اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در طول دو دوره اول 557 نفر از فرهنگیان به همراه دانش‌آموزان در این اردوها حضور داشتند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: با توجه به راه‌اندازی اردوگاه شهید باکری قابلیت اسکان 400 نفر در طول شبانه‌روز در منطقه جنوب کشور فراهم شده است.

وی هدف از این حرکت فرهنگی را شناساندن نسل جوان با فلسفه جهاد در راه خدا و آشنایی با دستاوردهای دفاع مقدس و تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت برشمرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در ادامه با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت فرهنگی است، گفت: در خصوص ترویج این حرکت فرهنگی بزرگ تمامی ارگان‌ها باید نقش خود را ایفا کنند.

محمدابراهیم الهی‌تبار افزود: اردوی راهیان نور مجموعه کاملی از درس، تفریح، معنویت و تعمیق باورهای دینی است.

وی خاطرنشان کرد: راهیان نور اثرگذاری فوق‌العاده‌ای در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس دارد که باید تلاش کرد در اجرای این حرکت فرهنگی بزرگ کمی و کاستی ایجاد نشود.

در ادامه جلسه نیز هر یک از دستگاه‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات