خبرهای داغ:
روایتی متفاوت از گردان‌های آتش همدان در دوران دفاع مقدس؛
فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: رمز موفقیت نیروهای گردان‌های آتش خبرگی، باهوشی، تخصص، تعهد، تقوا و اخلاص در عمل بود.
کد خبر: ۸۶۲۶۶۵۸
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
سردارمهدی فرجی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در همدان با بیان اینکه کار در گردان‌های آتش بسیار دشوار بود، اظهار داشت: کسانی که در گردان‌های آتش در دوران دفاع مقدس انجام وظیفه می‌کردند باید با سختی‌های فراوانی را متحمل می‌شدند.

وی افزود: احداث مواضع و حمل و نقل قبضه‌های سنگین توپخانه در مناطق کوهستانی غرب و یا در مناطق باتلاقی جنوب و مشکلات زیاد کار با سلاح‌های متنوع ادوات و ضد زره و در پاره ای موارد درگیری رو در رو به وسیله سلاح‌های ضد زره با تانک‌های دشمن از جمله فعالیت‌هایی بود که گردان‌های آتش انجام می‌دادند.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به جانفشانی و ایثار نیروهای پدافند هوایی در مواجهه با هواپیماهای دشمن در زمان بمباران به وسیله هواپیماهای فوق پیشرفته دشمن تصریح کرد: زمانی که سایرین به دنبال جان پناه بودند، یک خدمه توپ ضد هوایی باید در پشت قبضه با هواپیمای دشمن درگیر می‌شد که مظلومانه به شهادت می‌رسید یا مجروح می‌شد.

وی اضافه کرد: نقش مهم گردان توپخانه در پل مارد فراموش نشدنی است زمانی که در زیر بمباران سنگین دشمن نیروها خالصانه کار می‌کردند و اجازه نمی‌دادند آتش توپخانه قطع شود.

فرجی با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی یادآور شد: اکثر بمباران‌های شیمیایی دشمن بعثی در عقبه بود و بیشترین آسیب به نیروهای گردان ادوات و توپخانه وارد می‌شد.

وی عنوان کرد: در پاره‌ای موارد نیاز یک رزمنده به آتش توپخانه و ادوات و پدافند بیش از آب و غذا بود چراکه وقتی یک رزمنده شاهد بود که با آتش خودی سازمان رزم دشمن از هم گسیخته شده با روحیه بهتر و عالی می‌توانست به ماموریت خود ادامه بدهد.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: ما مشکلات زیادی به علت شرایط تحریم در بحث تأمین قطعات و سلاح داشتیم و گردان‌های آتش با وجود اینکه اطلاع ازخطرات فراوان و اینکه قبضه (به علت فرسودگی قطعات و لوله سلاح‌ها که تا یک حد نصاب خاص می‌تواند شلیک کند) شرایط استاندارد ندارد به ماموریت خود ادامه می دادندو حتی چندین مورد نیز بر اثر شلیک بیش از حد مجاز و انفجار قبضه شهید و مجروح دادیم.

*رزمندگان گردان‌های آتش در بین یگان‌ها زبانزد بودند

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در گردان‌های آتش افرادی خاص با روحیاتی خاص حضور داشتند که حتی در غرب و جنوب کشور بین سایر یگان‌ها زبانزد بودند.

فرجی ابراز داشت: شهید محمد منوچهری اولین دیدبان تیپ، شخصی که حتی برادران ارتش و سپاه از سایر رده‌ها نیز به تخصص و تعهد وی اعتقاد کامل داشتند و به درخواست آتش ایشان جواب می‌دادند.

وی افزود: دیدبانان شجاع و دلاور گردان‌های آتش در سخت‌ترین مواضع و نقاط درگیری و حتی جلوتر از خط خودی و در عمق مواضع دشمن حاضر می‌شدند و چندین روز در بدترین شرایط با کمترین امکانات ماموریت خود را انجام می‌دادند تا آتش نقش موثر خود را ایفا کند.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان رمز موفقیت نیروهای گردان‌های آتش را خبرگی، باهوشی، تخصص، تعهد، تقوا و اخلاص در عمل عنوان کرد و گفت: شهید ناصر عبداللهی فرمانده مقتدر گردان توپخانه و ادوات معلم اخلاق و کسی بود که تخصص، تجربه و تعهد و ایمانش را همه می‌ستودند.

وی با اشاره به قافله سالار شهدای مدافع حرم سردار همدانی عنوان کرد: سردار شهید همدانی اهمیت بسیاری برای گردان‌های آتش قائل بود و در زمانی فرماندهی یگان حساسیت ویژای در انتخاب فرماندهان گردان‌های آتش داشتند.

فرجی یادآور شد: سردار شهید همدانی معتقد بود اگر آتش تقویت شود تلفات نیروهای خودی به حداقل خواهد رسید و گام موثری در موفقیت نیروهای خودی برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه گردان‌های آتش در یک جمله، مردان بی ادعا و بی توقعی بودند که رمز موفقیت آنها در اخلاص و عمل به موقع آنها بود، ابراز داشت: امروز خروجی‌های گردان‌های آتش دوران دفاع مقدس پیشکسوتان با تجربه این گردان‌ها است.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: پاسداران و بسیجیان جوان که از اخلاص، تعهد، تخصص و توانمندی خوبی برخوردارند سرمایه‌های ارزشمندی برای این نظام مقدس محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات