معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز:

حرکت امام ابراهیم وار بود/ اجرای بیش از 400 برنامه در سطح شهر

کد خبر: ۸۶۲۹۷۱۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر، گفت: امام راحل انسان کم نظیری است که با حرکت ابراهیم وار خود در به ثمر رسیدن انقلاب همه دنیا را متوجه اسلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد حمیدی افزود: امام خمینی(ره) حرکتی کرد که با آن مدل استکبارستیزی را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تبریز نیز همچون دیگر نهادها برنامه های مختلفی را برای دهه فجر برنامه ریزی کرده است، از اجرای بیش از 400 برنامه وزین در این دهه در سطح کلان شهر تبریز خبر داد.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه شهرداری تبریز برای اجرای این برنامه ها از دو ماه پیش جلسات و نشست های مختلفی داشته، شعار محوری برنامه های دهه فجر در سطح شهر را «تبریز، شهر انقلاب» اعلام کرد.

وی هدف از اجرای برنامه ها را بازخوانی آرمان ها و ادهداف امام راحل و شهدا و تجدید میثاق با آرمان های شهدا و رهبر فرزانه انقلاب خواند و اظهار داشت: شهرداری تلاش دارد در همه مراکز و مناطق تبریز با اجرای این برنامه ها دستاوردهای انقلاب را به مردم نشان دهد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و خانواده ها را از دیگر اهداف برنامه های دهه فجر دانست و خاطرنشان کرد: تلاش داریم ضمن اجرای برنامه های شاد، چهره واقعی استکبار و توطئه های آن ها را در قالب برنامه های هنری و فرهنگی تبیین کنیم.

وی توجه به اهمیت انتخابات و حضور حداکثری در آن را از دیگر محورهای برنامه های این دهه در قالب نشست های روشنگری در مراکز، مساجد و مدارس عنوان کرد.

حجت الاسلام حمیدی نواختن زنگ انقلاب در 40مدرسه، برگزاری 22محفل انس در مدارس و مساجد و مراکز، همایش بزرگ قرآنی در فرهنگسرای الغدیر، برپایی بیش از یکصد نمایشگاه فرهنگی، هنری، صنایع دستی، توانمندی بانوان، تغذیه سالم و ... در پارک های بانوان و خانه های سلامت، برگزاری پنج یادواره شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، برگزاری مسابقه قهرمانی شنا با حضور شناگران کلان شهرها در تبریز، مسابقه شطرنج قهرمانی بانوان در تبریز، برگزاری 24دوره مسابقات فرهنگی همچون کتابخوانی و ...، برگزاری 22نشست روشنگری، هشت همایش پیاده روی خانوادگی، 10همایش خوشنویسی و نقاشی، برگزاری 42 جنگ انقلاب و 22جشنواره فرهنگی هنری، غبارروبی مزار شهدا و چندین برنامه دیگر را از برنامه های دهه فجر شهرداری کلان شهر تبریز برشمرد.

وی در ادامه مهم ترین ویژگی برنامه های دهه فجر امسال را محله محور بودن برنامه ها با مشارکت خود مردم به خصوص حرکت خودجوش جوانان خواند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمائی 22بهمن، افزود: شهرداری شب 22 بهمن برنامه ویژه ای را در قالب نورافشانی اجرا می کند که علاوه بر آن در روز 22بهمن نیز در مسیر راهپیمائی برنامه های شاد دیگری تدارک دیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار