حجت الاسلام رهدار در گفتگو با بسیج:

هاشمی سر سیدحسن کلاه گذاشت/ رفتار هاشمی؛ شبیه انتقام گرفتن از نظام/ نگران تکرار سرنوشت منتظری برای هاشمی هستیم

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه گفت: ما نگران هستیم که آقای هاشمی مبادا سرنوشتی همچون آقای منتظری و افراد دیگر پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۳۰۵۱۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
حجت الاسلام احمد رهدار رئیس مؤسسه فتوح اندیشه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با انتقاد از اظهارات اخیر آقای هاشمی اظهار داشت: اظهارات آقای هاشمی علیه شورای نگهبان به خاطر رد صلاحیت آقای سیدحسن خمینی که گفته است وظیفه همه آحاد ملت دفاع از امام و خانواده امام است، خیلی سبک و سطحی بود.

رهدار تاکید کرد: خانواده امام مادامی‎ که در ذیل خط و الگوی امام قرار گیرند، آن هم مطابق قانون، محترم هستند.

وی در بیان علت اینگونه مواضع علیه اقدامات قانونی بیان کرد: اساسا در کشور ما مقوله قانون گرایی خیلی جدی گرفته نشده است؛ اگر قانون گرایی به مثابه یک ارزش فرهنگی و یک رویکرد رسوب یافته فرهنگی در داخل کشور جا می‎افتاد، تحلیل‎هایی که ما را به سمت نهادینه کردن مواریث خانوادگی و حزبی و .. می‎برد، کاملا ضد ارزش تلقی می‎شد؛ اما بسیاری از مسئولان مثل آقای هاشمی گرفتار بلیّه فرهنگی "نهادینه کردن مواریث خانوادگی" هستند و فکر می‎کنند که حکومت و اموال دولت، میراث آنهاست. 

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه درادامه و در تحلیل موضع تند هاشمی علیه شورای نگهبان عنوان کرد: با توجه به روحیه و منش سیاسی شخص هاشمی باید گفت در این مورد، سیدحسن خمینی یک مصداق در بین همه مصادیق دیگری است که آقای هاشمی برای رسیدن به اهداف خود از آنها استفاده می‎کند.

رهدار در توضیح این مطلب افزود: از نظر هاشمی، در این مقطع زمانی سیدحسن خمینی برای برخی از پروژه های او گزینه خوبی است و هاشمی برآوردش این است که از این شخص می تواند بهره برداری سیاسی کند؛ در صورتی که وقتی مسئله او حل شود اعلام خواهد کرد که نسبتی با هم ندارند!

وی توضیح داد: آقای هاشمی یک کلاه ویژه بر سر او می‎گذارد؛ از همان زمانی که پروژه آقای هاشمی شروع شد و وجه پررنگ تر آن از جلسه علامه خواندن سیدحسن شروع شد؛ واضح است که او با این نسبتی که به سیدحسن داد برای همیشه وصف علامه گی را از سیدحسن گرفت! برخی از آنهایی که سیدحسن را علامه نمی دانند، پیش بینی می کنند یک فردی است که چند سال بعد حتما علامه خواهد شد، ولی این علامه گی زودرسی که آقای هاشمی به او داد به این معنا است که اگر او با شتاب بیشتری هم در بیست سال آینده کار کند هیچ وقت علامه گی وصف او نخواهد شد ؛چون قضیه را لوس کرد.

رهدار ادامه داد: همچنان که آقای هاشمی آیت اللهی سیدحسن  را هم زیرسوال برد و اجتهاد سیدحسن را لجن مال و سیاسی کرد.

وی افزود: با یک عقل حوزوی به قضیه نگاه می‎کردیم؛ افراد زیادی هستند که بپذیریند سیدحسن مجتهد است؛ اما قضیه به سمتی پیش رفت که اجتهاد سیدحسن ایدئولوژی اهل سیاست شد و این بلایی بود که آقای هاشمی بر سر سیدحسن آورد و اجتهاد او را دستخوش اضطراب و تردید کرد؛ یعنی زمان می‎برد تا ثابت کند که مجتهد است یعنی بازی برده را باخت!

رهدار در ادامه بیان کرد: چه خوب است که امثال سیدحسن به مجلس خبرگان بروند که به جد و پدر خود و امام خیانت نخواهد کرد، اما با این پیش زمینه‎ای که الان درست کردند حتی کارویژه و جایگاه سیدحسن و نسبت او با مجلس خبرگان را هم مخدوش کردند و با این اعتراضی که سیدحسن نسبت به تایید صلاحیت خود داشته؛ اگر تایید بشود و رای هم بیاورد بازهم کار ویژه او را حداقلی خواهد کرد و اگر در مجلس خبرگان حضور پیدا کند به عنوان یک فرد سیاسی است و کارکرد او می‎شود مثل آقای روحانی در مجلس خبرگان! 

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه یادآور شد: آقای هاشمی از یک زمانی دومینویی را شروع کرده و واضح است به عنوان کسی که سیاست و قواعد بازی سیاست را می‎داند، درحال بازیگری سیاسی است و از یک جایی زاویه او با نسبت تاریخی انقلاب تغییر کرده و در سراشیبی قرار گرفته است.

رهدار عنوان کرد: او خود را در افکار عمومی برای احراز پست‎هایی در نظام عرضه کرده و از این میدان طرفی نبسته نشده و رای نیاورده؛ لذا باید به گونه ای خود را بازسازی کند اما در انتخاب مصادیقی که باید چگونه خود را بازسازی کند به خطا می‎رود؛ به نحو پارادوکسیکالی هرچه بیشتر برای بازسازی خود تلاش می‎کند بیشتر شخصیت خود را خراب می‎کند.

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه رفتار آقای هاشمی شبیه انتقام گرفتن از نظام، ولایت فقیه و مردم است گفت: او مشاوران و نزدیکان سالمی ندارد و اگر نزدیکان او عقل سیاسی و تاریخی داشتند باید او را در وزن خود آقای هاشمی نگاه می‎داشتند. 

رهدار در خاتمه خاطر نشان کرد: ما نگران هستیم که آقای هاشمی مبادا سرنوشتی همچون آقای منتظری و افراد دیگر پیدا کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار