عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با بسیج:

عملکرد دولت در بحث جمعیت با سیاست کلی نظام همخوانی ندارد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اینکه بعضی از مسئولان نظرات شخصی خود را اعمال می کنند با التزام عملی به جمهوری اسلامی مطابقت ندارد اظهارات برخی از دولتمردان در مورد مسئله جمعیت با سیاست های کلی نظام و رهبری همخوانی ندارد.
کد خبر: ۸۶۳۴۱۴۳
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه خانواده خبرگزاری بسیج گفت: بحران جمعیت علل مختلفی دارد و به تدریج به وجود آمده است.

وی افزود: مسئولان برای حل این بحران علاوه بر بررسی عوامل مختلف باید اراده و عزم جدی برای از بین بردن این مشکل پیچیده داشته باشند.

سعیدی اظهار داشت: اگر این عزم و اعتقاد در مسئولان نباشد طرح حل بحران جمعیت نیز مانند دیگر طرح ها به نتیجه نخواهد رسید برخوردهای جزیره ای و دستوری هم نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه باعث تشدید آن نیز می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در شرایط رکود به سر می بریم و مشکلات اقتصادی گریبانگیر ما شده با بحران شدید در بحث اشتغال وازدواج مواجه هستیم و همه این مسائل باعث تضعیف فرزند آوری شده است.

سعیدی گفت: مسئولان باید التزام عملی به فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در زمینه جمعیت داشته باشند این سیاست های کلی با استفاده از کارشناسان زبده و جمع بندی های دقیق مطرح می شود و همه مسئولان باید در چارچوب سیاست های کلی نظام حرکت کنند.

وی گفت: اینکه بعضی از مسئولان نظرات شخصی خود را اعمال می کنند با التزام عملی به جمهوری اسلامی مطابقت ندارد اظهارات برخی از دولتمردان در مورد مسئله جمعیت با سیاست های کلی نظام و رهبری همخوانی ندارد مسئولان باید توجه داشته باشند که اسناد بالا دستی مبنا و چارچوب حرکت و برنامه ریزی است و در همه کشورها هم به این شکل است.

ارسال نظرات