نشست خبری یادواره شهدای قرآنی مدافع حرم/قربانی در پاسخ به بسیج:/2

مسئولان پاسخگوی کم کاری در حوزه قرآن باشند

مسئول دارالقرآن سازمان بسیج گفت: مسئولان به ویژه وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی که وظیفه تبلیغ و ترویج فرهنگ و هماهنگی بین دستگاه ها را دارند باید پاسخگوی کم کاری ها بویژه در عرصه فرهنگ قرآنی باشند.
کد خبر: ۸۶۳۴۸۲۷
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج صبح امروز نشست خبری یادواره شهدای مدافع حرم و مهاجران الی الله منا در خصوص بیست و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور دکتر قربانی مسئول دارالقرآن سازمان بسیج و جمعی از اصحاب رسانه در دارالقرآن بسیج برگزار شد.

قربانی مسئول دارالقرآن سازمان بسیج در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص میزان توجه دولتمردان به موضوعات قرآنی کشور و مطلوب نبودن بودجه آن گفت: مسئولان باید توجه بیشتری به قرآن داشته باشند اما متاسفانه بودجه قرآنی در بودجه کل کشور جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه پایه انقلاب اسلامی ما قرآن است افزود: توقع ما از معاونت قرآن در وزارت ارشاد اسلامی این است که فرهنگ قرآنی پیشرفت کند اما متاسفانه حرکت چندانی در این زمینه ندیدیم.

مسئول دارالقرآن بسیج گفت: نمی توان گفت که در بحث قرآنی به عقب برگشته ایم اما یک حالت سکونی وجود دارد و متاسفانه خلأ های آن را موسسات قرآنی مردمی پر می کنند.

وی در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار بسیج افزود: کمیسیون های شورای توسعه قرآنی کشور در شش سال گذشته تشکیل شده اند اما آن تحولی که در حد انتظار بسیج بوده ایجاد نشده است.

قربانی خاطر نشان کرد: سه وزارت خانه بزرگ به عنوان مسئول کارهای قرآنی کشور هستند مانند وزارت علوم که متاسفانه قرآن در هیچ جای نظام آموزشی و پژوهشی نیست.

وی افزود: وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی که وظیفه تبلیغ و ترویج فرهنگ و هماهنگی بین دستگاه ها را دارد باید پاسخگوی کم کاری ها بویژه در عرصه فرهنگ قرآنی باشد.

قربانی ادامه داد: در سیستم وزارت آموزش و پرورش نیز کارهای مقطعی خاصی در زمان خود انجام شده اما با سیاست های مختلف و با عوض شدن وزیر، کارهای قبلی با روند دیگری پیگیری می شود.

مسئول دارالقرآن بسیج اظهار داشت: امیدواریم آنچه که دشمنان ما فهمیدند مسئولان فرهنگی نیز متوجه شده و در تقویت فرهنگ قرآنی بکوشند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری بسیج در مورد اقدامات بسیج در رفع کم کاری های مسئولان اینطور پاسخ داد: بسیج همواره فعالیت های مختلف قرآنی را رصد و وضعیت فرهنگ قرآنی را از مسئولان مطالبه می کند.

قربانی در ادامه گفت: با روند جدید بسیج، بسیاری از مسئولان وادار به دقت و فعالیت های بیشتر در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی شدند.

مسئول دارالقرآن بسیج خاطر نشان کرد: بسیج وظیفه خود می داند که در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه فعالیت های قرآن حرکت کند و به همین خاطر روند جدید در فعالیت های بسیج در حال شکل گیری است.

وی در خاتمه بیان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مشکلات موجود در کشور و جهان اسلام به علت دوری از قرآن است لذا باید روی فرهنگ قرآنی کار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار