خبرهای داغ:
استاندار همدان:

اقتصاد مقاومتی به عنوان یک منشور راه را برای فعالیت مشخص کرده است

استاندار همدان گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک منشور، راه را برای فعالیت در زمینه‌های مختلف مشخص کرده و باید براساس این نقشه راه حرکت کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۶۸۸۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان اظهار داشت: حضور حداکثری در دو انتخابات مهم به عنوان دغدغه ملی محسوب شده و دستگاه‌ها نیز باید مردم را در این زمینه تشویق کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران زمینه حضر حداکثری مردم در انتخابات باشند، گفت: اینکه چه کسی از این حضور بهره‌مند می‌شود باید توسط مردم تعیین شود ولی خواسته ما حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

استاندار همدان با بیان اینکه امیدواریم شاهد حضور صمیمی، پررنگ و پرصلابت توام با برادری و برابری در انتخابات باشیم، تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب می‌شود تا نظام بیش از پیش در عرصه‌های بین‌المللی با صلابت‌تر شود.

وی با اعلام اینکه ملت ایران و مردم همدان در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال نیز حماسه آفریدند، بیان کرد: تمامی فرمانداران اعلام کردند که جمعیت حاضر در راهپیمایی 22 بهمن نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده بود، مردم نشان دادند که استکبار همچنان باید در غصه و حیرت بماند که هنوز بعد از 37 سال همچنان از نظام و انقلاب خود صیانت می‌کنند.

نیکبخت با اشاره به اینکه این حضور بدون اتحاد و همدلی شدنی نیست، اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن پیامی برای دنیا داشت که استکبار و معاندین بدانند مردم ایران این انقلاب را همچون سرمایه و موجودی خود حراست می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشور از اتحاد، همدلی و برادری هیچ ضرر و زیانی نخواهد دید، گفت: باید تلاش کرد تا در کشور وحدت را تقویت کرده و از سواستفاده برخی افراد نیز جلوگیری شود.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همدان استان پیشرو کشور در زمینه اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید به گونه آبرومندانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در استان همدان اجرایی کنیم که اجرای برجام و گشایش‌های صورت گرفته تاثیر بسیار خوبی در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه مقابل هم قرار دادن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برجام کار درستی نیست، گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک منشور راه را برای فعالیت در زمینه‌های مختلف مشخص کرده و باید براساس این نقشه راه حرکت کنیم.

نیکبخت با اشاره به اینکه باید از امکانات داخل کشور استفاده کرده و توانمندی‌های درونی را تقویت کنیم، گفت: این اقدام به سبب این است که اگر مشکلی برای کشور ایجاد شد، فشارهای خارجی سبب معطل ماندن کشور نشود.

وی با تصریح بر اینکه باید از داشته‌های دنیا از جمله علوم، تکنولوژی، صادرات و سرمایه‌گذاری استفاده درست کرد، گفت: براساس سند چشم انداز بیست ساله کشور باید به نرخ رشد هشت درصدی برسد که برای این موضوع باید سالانه 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اجرایی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید از تمام داشته‌های خارج از کشور به صورتی که وابسته نشویم، استفاده کرد، گفت: ایران با چشم باز راه را برای ورود سرمایه‌گذاران به کشور باز کرده و شروط لازم را برای سرمایه‌گذاری تعیین می‌کند.

وی اظهار داشت: مدیران استان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای توسعه استان هستند ولی نباید از سرمایه‌گذاری و اشتغال موجود نیز غافل شد بلکه باید از این سرمایه‌گذاری‌ها نیز حمایت لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات