خبرهای داغ:
موفقیت‌های عملیات «نصر» در شمال سوریه همچنان تداوم دارد

آزادسازی نیروگاه حرارتی «حلب»

نیروهای مقاومت پس از دو ماه بالاخره موفق شدند کنترل نیروگاه مهم حرارتی «حلب» را به دست گیرند و بدین ترتیب مرحله‌ای تازه از پیشروی به سوی شهر «الباب» و «دیر حافر» را آغاز کنند.
کد خبر: ۸۶۳۸۶۹۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش سوریه به همراه نیروهای مقاومت امروز سه‌شنبه موفق شد نیروگاه حرارتی «حلب» را آزاد کند.

وبگاه خبری «السوریه» گزارش داد که نیروهای سوری از دو ماه پیش تا کنون در حال پیشروی به سوی این نیروگاه بوده‌اند.

به گزارش این وبگاه، ارتش سوریه پس از شکست محاصره فرودگاه نظامی «کویرس» رو به سوی آزادسازی این نیروگاه نهاده‌ است.

به گزارش این وبگاه، این نیروگاه حرارتی در نزدیکی شهر «السفیره» در ریف شرقی حلب قرار دارد. در واقع پیشروی نیروهای ارتش در السفیره امنیت راه‌های امدادرسانی از کارگاه‌های دفاع از سوی شمال به سوی فرودگاه کویرس را تأمین می‌کند.

بنا بر این گزارش، ارتش سوریه در واقع با این اقدام موفق شد کنترل کامل ریف شمالی  السفیره را به دست گیرد و مرحله‌ای تازه از پیشروی به سوی شهر «الباب» و شهر «دیر حافر» آغاز کند.

شهر الباب برای تروریست‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا به عنوان حلقه اتصال استان رقه به شرق و شمال حلب و مرز ترکیه به شمار می‌آید.

با وجود نگرانی عناصر تروریستی داعش از سقوط شهر الباب، ارتش سوریه در مقطع فعلی ترجیح می‌دهد در این منطقه به شکلی تمام عیار با تروریست‌ها درگیر نشود؛ زیرا اولویت‌های نظامی و لجستیکی از جمله رفع تهدید شهر حلب و برقراری امنیت خطوط امدادی آن در ریف شرقی در دستور کار قرار دارد.

ارتش سوریه چندی پیش عملیاتی را در ریف شرقی شهر حلب آغاز کرد تا معادلات میدانی برای گروه تروریستی داعش در میدان نبرد پیچیده‌تر شود.

آزادسازی نیروگاه حرارتی، خطر تهدید قطع برق از سوی تروریست‌ها در شهر حلب را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد و علاوه بر آن تروریست‌های داعش به دلیل ترس و هراس از قرار گرفتن در محاصره، بدون هزینه از شرق شهر حلب عقب نشینی می‌کنند.

با پاکسازی نیروگاه حرارتی، امنیت کمربند شرق حلب که نقاط راهبردی از جمله فرودگاه بین المللی و جاده استراتژیک «حلب-حماه» در آن واقع شده، تامین می شود و می توان گفت، در این شرایط نیز آغاز عملیات آزادسازی شهرهای مهم الباب و دیرحافر دور از انتظار نیست که می تواند معادلات در شرق استان حلب را تغییر دهد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین طی دو روز گذشته برای جداسازی ریف شرقی حلب از ریف غربی «رقه» کنترل «التلة الخامسة» واقع در راه إثریا – رقة را به دست گرفتند و با این اقدام به 35 کیلومتری فرودگاه «الطبقه» رسیدند.

 این وبگاه خبری که وابسته به «معارضان سوری» است اعلام کرد که تحولات نظامی در ریف حلب به سود گروه‌های وابسته به معارضان نیست و شامگاه روز گذشته تصرف روستاهای «إحرص» و «مستقان» در ریف شمالی حلب را از دست دادند.

در همین راستا، شب گذشته شهر مهم «تل رفعت» در ریف شمالی حلب به کنترل نیروهای کُرد سوریه درآمد و مواضع آنها در این شهر تثبیت و کاملا از دست تروریست‌های متحد ترکیه خارج شد.  

طی 24 ساعت گذشته، علاوه بر تل‌رفعت، شش منطقه دیگر در ریف حلب آزاد شد که پنج منطقه در ریف شمالی و یک منطقه در ریف شرقی قرار دارد.

مناطق «احرص»، «عین دقنه»، «شیخ هلال»، «مسقان»، «صوامع جبرین» و «کفرنایا» در ریف شمالی و منطقه «طیبه» و «مزارع» آن در ریف شرقی حلب از کنترل تروریست‌های النصره (در ریف شمالی) و داعش (در ریف شرقی) خارج شد.

همه این پیشروی‌ها نتیجه عملیات موفق «نصر» حلب ارتش سوریه و مقاومت در ریف حلب  شمالی است که هنوز در ریف حلب در جریان است.

سقوط تل‌رفعت ضربه سختی به مسیر لجستیک و امداد ترکیه به تروریست‌های النصره و احرار الشام و فیلق الشام و دیگر گروهک‌های مستقر در ریف شمالی حلب است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار