لاجوردی در گفتگو با بسیج:

جشنواره فیلم فجر با ناعدالتی داوری کرد

کارگردان فیلم «جشن تولد» با انتقاد از داوری جشنواره فیلم فجر امسال گفت: وقتی فیلمی همچون بادیگارد که یک اثر ارزشی و جالبی در جشنواره فیلم فجر بود و نگذاشتند بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را بدست بیاورد، من چطور می توانم انتظار داشته باشم اثر من به عنوان اثر برتر انتخاب شود؟
کد خبر: ۸۶۳۹۲۷۵
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
عباس لاجوردی کارگردان فیلم «جشن تولد» در گفتگو باخبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به راه یابی اثرش به جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم جشن تولد از جمله اثرهایی بود که با موضوع مقاومت در سوریه ساخته شد که امسال به جشنواره فیلم فجر راه یافت و همین که این فیلم جزء 11 فیلم برتر انتخاب شد برایم باعث افتخار است؛ هر چند حق این فیلم بیشتر از این بود اما داوران جشنواره این تصمیم را گرفتند.

وی افزود: "جشن تولد" اولین فیلمی بود که با موضوع مقاومت به این جشنواره رسید و در برگیرنده داستانی از یک خانواده سرویه است که قرار است برای فرزندشان در شهر"زینبیه" جشن تولید بگیرند اما با حمله ناگهانی تفکیری ها مجبور به ترک خانه و رفتن به سمت حرم حضرت زینب(س) می شوند و در میان راه، وقایعی همچون آشنایی با یک خانواده زائر ایرانی و ... برایشان رخ می دهد.

کارگردان فیلم جشن تولد با بیان اینکه داوری در این جشنواره با عدالت صورت نگرفته است، تاکید کرد: وقتی فیلمی همچون "بادیگارد" ساخته "ابراهیم حاتمی کیا" که یک اثر ارزشی و جالبی در جشنواره فیلم فجر بود و نگذاشتند بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را بدست بیاورد، من چطور می توانم انتظار داشته باشم اثر من به عنوان اثر برتر انتخاب شود؟همه دیدند و شنیدند که حق  فیلم بادیگارد ضایع شد، با اینکه شایسته بهترین تجلیل بود.

وی خطاب به منتقدان فیلمش گفت:افرادی هستند که به راحتی به ارائه نظر می پردازند و از فیلم من انتقاد می کنند و باید به آنها بگویم اگر توانایی دارید، به سوریه بروید و در آن شرایط سخت فیلم های بهتری تولید کنید. من با هزینه شخصی خودم این فیلم را تولید کرده ام و اگر شما هم می توانید بسم الله.

لاجوردی در پایان خاطرنشان کرد: بعضی مواقع در هنگام فیلمبرداری صدای درگیری ها بین نیروهای مردمی و تفکیری ها شنیده می شد و گاهی خطر آنقدر زیاد بود که به ناچار ادامه فیلمبرداری را متوقف می کردیم و پیشنهاد می دهم منتقدین به نظرات تماشاگران این فیلم هم احترام قائل شوند و فقط نظر شخصی خودشان را ارائه نکنند.



ارسال نظرات