خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

وظیفه سپاه در انتخابات تبیین و آگاه‌سازی است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: تبیین، آگاه‌سازی، روشنگری، اطلاع‌رسانی و رفع ابهامات در سطوح مختلف در هر دوره از انتخابات از وظایف سپاه است.
کد خبر: ۸۶۴۱۹۵۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در مجمع عمومی بسیج شهرستان اسدآباد با اشاره به نگاه سپاه و بسیج به انتخابات و نقش سپاه در انتخابات اظهار کرد: تبیین، آگاه‌سازی، روشنگری، اطلاع‌رسانی و رفع ابهامات در سطوح مختلف در هر دوره از انتخابات از وظایف سپاه پاسداران است.

وی با بیان اینکه سپاه به این وظیفه خود در هر دوره از انتخابات مختلف عمل کرده و در آینده نیز عمل خواهد کرد، افزود: در کنار روشنگری، تبیین، اطلاع رسانی و رفع ابهامات شاغلین، سپاه حق هیچ‌گونه ورود به مصداق انتخابات و مشخص کردن فرد اصلح را ندارند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره و تاکید بر عدم ورود پاسداران و شاغلین سپاه در بحث مصداق انتخابات خاطرنشان کرد: بازنشستگان سپاه در فعالیت و تبلیغات و پیگیری کاندیداها همانند دیگر بازنشستگان منع قانونی ندارند.

وی تصریح کرد: بسییجیان نیز تا زمانی‌که در مأموریت سپاه و بسیج فعالیت داشته باشند، نمی‌توانند در مصداق انتخابات ورود پیدا کنند اما در غیر از این زمان برای این افراد نیز منع قانونی وجود نخواهد داشت.

ابوحمزه بابیان اینکه ورود سپاه و بسیج در مصداق انتخابات موجب نگاه اشتباه به این دو نهاد می‌شود و چارچوب کار سپاه را زیرسوال می‌برد، خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که تبیین و روشنگری با مصداق انتخابات اشتباه گرفته نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مجمع عمومی بسیجیان اظهار کرد: تشکیل مجمع عمومی بسیج یک تدبیر بسیار ارزنده از سوی مقام معظم رهبری بوده که اثرات و برکات بسیاری به همراه داشته است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در این مجمع مجموعه‌ای از اندیشمندان، نخبگان و صاحب‌نظران ایده‌ها و افکار مختلف و متفکرین حضور دارند، افزود: مجمع عمومی بسیج همانند اتاق فکری است که با توجه به پتانسیل هر شهرستان تهدیدها و فرصت‌های آن منطقه را با راهکارهای درست و صحیح به مسئولان ارائه و در حل مشکلات کمک می‌کند.

وی یکی از مهمترین موضوعات این اتاق فکر را مطالبه‌گری افراد از مسئولان عنوان کرد و گفت: با طرح موضوع به تناسب موضوع باید از مسئولان نیز درخواست شود که در این اتاق فکر شرکت کنند.

ابوحمزه با اشاره اینکه نقش اساسی و کلی برنامه مجمع اجرای تدابیر و دستورات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجمع عمومی بسیج در هر شهرستان در حال اجرا بوده و برکات بسیاری را نیز به همراه داشته است.

در پایان فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به سوالات مختلف بسیجیان در این مجمع پاسخ داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار