خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان همدان خبر داد

4 هزار و 500 نوعروس در انتظار یاری خیرین و نیکوکاران در همدان

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: حدود 4 هزار و 500 نوعروس تحت حمایت بابت تامین جهیزیه در انتظار یاری خیرین و نیکوکاران هستند.
کد خبر: ۸۶۴۳۳۷۴
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان اظهار داشت: نوع‌دوستی از سنت‌های ملی و جشن نیکوکاری هر ساله در آستانه عید نوروز در راستای توسعه فرهنگ انفاق و کمک‌رسانی به محرومین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور حداکثری در انتخابات و با تاکید بر انتخاب کاندیدای اصلح بیان داشت: هر ساله در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار ایران همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در همایشی عظیم که تبلور نوعدوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست‌های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده‌های نیازمند و کودکانشان می‌کشند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان افزود: جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که طی آن جمع‌آوری می شود به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکرد های ویژه ای است که از جمله آنها می‌توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

وی ضمن تبیین اقدامات کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت و با اشاره به اینکه در برنامه این نهاد هر ساله 10 درصد از خانواده ها خودکفا می‌شوند، تصریح کرد: از بدو تاسیس این نهاد تاکنون 70 هزار شغل برای خانواده های مددجو ایجاد شده است.

ابراهیمی بیان داشت: در تفاهم‌نامه کمیته امداد با بنیاد مسکن، در راستای تامین سرپناه برای نیازمندان 20 هزار واحد مسکن در برنامه است که یک هزار واحد آن به همدان اختصاص دارد.

وی خاطر نشان کرد: حدود 4 هزار و 500 نوعروس تحت حمایت بابت تامین جهیزیه در انتظار یاری خیرین و نیکوکاران هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در ادامه گفت: در طول سال 35 هزار خانواده نیازمند جهت درخواست کمک موردی به این نهاد مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری جشن نیکوکاری دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان دانش آموزی و نیروی مقاومت بسیج، کمیته امداد را یاری می‌نمایند تا این جشن با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

ابراهیمی در پایان اظهار داشت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «بهار همدلی، شکوه مهربانی»، 12 اسفندماه در مدارس و آموزشگاه‌ها، 13 اسفندماه میادین اصلی شهر و 14 اسفندماه در مصلی‌های نماز جمعه با هدف توسعه فرهنگ انفاق و کمکرسانی به محرومین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات