۲۴ / اسفند / ۱۴۰۳ - 14 March 2025
02:11
کد خبر : 8643685
۰۹:۳۴

۱۳۹۴/۱۲/۰۹
یک کارشناس اجتماعی در گفتگو با «بسیج»:

دولت در اشاعه فرهنگ صرفه جویی به وظیفه خود عمل نمی کند

یک کارشناس اجتماعی گفت: مسئولان و دولت در ایجاد فرهنگ صرفه جویی و اشاعه اصلاح الگوی مصرف آنطور که باید و شاید عمل نکرده و سنگ تمام نگذاشتند متاسفانه اکثریت مردم و مسئولان با تمام قدرت در تلاشند تا از این مسابقه مصرف گرایی عقب نمانند.

محمد هادی عابدینی کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: قطعاً روش و سبک مصرفی دولتمردان در فرهنگ میان مردم بسیار تأثیرگزار است.

وی افزود: تبلیغات گسترده رسانه های جمعی نقش مهمی در تشویق مردم به سمت مصرف گرایی افراطی داشته تا جایی که در این زمینه فرهنگ سازی شده است.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: یکی از عوامل عمده و تأثیر گذار در ایجاد فرهنگ مصرف گرایی میان مردم، تبلیغات در سطح کشور و مخصوصاً رسانه های ملی است که به بهانه کم بودن بودجه ناخواسته مردم را به وادی بی انتها کشانده و و آنها را به این کار تشویق می کنند.

عابدینی با اشاره به الگو پذیر بودن مردم در عرصه های مختلف گفت: مسئولان، فرهیختگان جامعه و خطبای ائمه جمعه باید به طور گسترده از طریق بیان احادیث، تبعات مصرف گرایی را برای مردم شرح داده و به آنها آگاهی دهند.

فعال حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: مسئولان دولت در ایجاد فرهنگ صرفه جویی و اشاعه اصلاح الگوی مصرف آنطور که باید و شاید عمل نکرده و سنگ تمام نگذاشتند متاسفانه اکثریت مردم و مسئولان با تمام قدرت در تلاشند تا از این مسابقه مصرف گرایی عقب نمانند.

عابدینی با اشاره به عقبات سنگین ناشی از مصرف گرایی در ایران خاطر نشان کرد: این مسئله فشار و مشکلات جدی را متوجه خانواده ها خواهد کرد و در مدتی کوتاه خود را نشان می دهد مسئولان و مردم باید فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری را در این زمینه جدی بگیرند.

وی در خاتمه یادآور شد: متاسفانه اسراف و تبذیر به شدت دیده شده است دولت باید به عنوان متولی این مسئله رسانه های جمعی را برحذر کند اگر به وظیفه خود عمل کند بار سنگینی از دوش جامعه برداشته خواهد شد.



گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید