خبرهای داغ:
مسئول اردویی گردشگری سپاه استان:

آغاز اعزام راهیان نور از نیمه اسفند/ اعزام بیش از 5هزار نفر از محلات و دانشجویی

مسئول سازمان اردویی ـ گردشگری سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از پنج هزار نفر از زائرین شهدا در اقشار محلات و دانشجویی اعزام خواهندشد، گفت: اعزام زائرین از نیمه اسفند ماه جاری آغاز و تا نیمه فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۴۳۸۳۶
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

حاجی علی جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه مهمترین اهداف راهیان نور آشنایی زائرین شهدا با سیره، فرهنگ، یادمانها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است، اظهارداشت: نیاز است که ما قشر جوان را با فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا آشنا کنیم.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه انصارالرضا(علیه السلام) گفت: حضور زائرین در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و بازدید از صحنه ها و مکانهایی که شهدا و رزمندگان در برابر دشمن بعثی و ابرقدرتهای جهانی ایستاده اند؛ می تواند بر الگو گیری از سیره و فرهنگ شهدا برای جوانان تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اعزام زائرین شهدا در ایام تعطیلات نوروز 95 افزود: زائرین شهدا از اقشار مختلف بخصوص دانشجویی، محلات، اصناف و ادارات از 15 اسفند ماه جاری الی 15 فروردین سال آینده به مناطق هشت سال دفاع مقدس جنوب و جنوب غرب کشور اعزام خواهند شد.

اعزام 1200 دانشجو از سراسر استان به مناطق عملیاتی در سال جاری

جلالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 400 نفر از دانشجویان دختر و پسر از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید کردند، گفت: با توجه به زمان بندی انجام شده تا 15 اسفند ماه جاری 800 نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسر استان به مناطق هشت سال دفاع مقدس جنوب اعزام خواهند شد.

مسئول سازمان اردویی ـ گردشگری سپاه استان با اشاره به اینکه همه دانشگاه های استان در اعزام دانشجویان به راهیان نور با بسیج دانشجویی مشارکت دارند، عنوان کرد: مسئول اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی راهیان نور بسیج دانشجویی استان است.

وی به اعزام زائرین شهدا در بخش محلات، اصناف و کارگری اشاره کرد و افزود: برای اعزام زائرین شهدا در بخش محلات به نواحی ابلاغ شده و کلیه نواحی اعلام آمادگی برای اعزام داشته اند.

جلالی با اشاره به اینکه زائرین شهدا با ثبت نام در پایگاه های بسیج می توانند به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند، گفت: پیش بینی می شود از نیمه اسفند ماه جاری تا 15 فروردین ماه سال 95، 4 هزار نفر در بخش محلات استان به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام شوند.

وی با بیان اینکه هزینه هر زائر برای اعزام مبلغ 220هزار تومان می باشد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و مردم این هزینه زیاد می باشد و نواحی می توانند با همکاری خیرین این مبلغ را برای زائرین شهدا کاهش دهند.

مسئول سازمان اردویی ـ گردشگری سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان با اشاره به اینکه ادارات و کارگری نیز زائر به مناطق عملیاتی جنوب خواهند داشت، گفت: ارگانها در سطح معدودی زائر اعزام می کنند و هزینه های زائرین را نیز در حد کمی پرداخت می کنند.

زائرین شهدا در بخش خانوادگی مهمان سپاه استان خواهند بود

وی با بیان اینکه اعزام زائرین به مناطق عملیاتی جنوب 6 روز خواهد بود، گفت: این زائرین سه روز را در مسیر راه و سه روز دیگر در مناطق هشت سال دفاع مقدس جنوب بسر خواهند برد.

وی با بیان اینکه در قشر محلات در نه مرحله اعزام از سراسر استان خواهیم داشت، گفت: هر کاروان شامل یک اتوبوس است که روحانی و راوی برای روایت گری مناطق عملیاتی و مباحث فرهنگی و معنوی زائرین را همراهی خواهند کرد.

جلالی با اشاره به اینکه زائرین شهدای استان در طی سه روز اقامت در اردوگاه شهید حبیب اللهی اهواز از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدای اروند بازدید می کنند، گفت: مسجد جامع خرمشهر، شلمچه، هویزه، دهلاویه، طلائیه، فکه، فتح المبین، شوش دانیال نبی و در شب آخر از برنامه فرهنگی اردوگاه به نام" مردان آسمانی" که تاثیر گذار خواهد بود بهره لازم را خواهند برد.

وی با اشاره به اعزام زائرین شهدا به صورت خانوادگی گفت: این اعزام از دو سال پیش آغاز شده است و هر سال نسبت به سال گذشته پربار تر می شود.

مسئول سازمان اردویی و گردشگری سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: زائرینی که به صورت خانوادگی به مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کنند به صورت رایگان سه روز مهمان سپاه استان خواهند بود.

انتهای پیام/ 15165


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار