مجتبی شاکری در گفتگو با «بسیج»:

مسئولان برای حل معضل دستفروشی چاره بیندیشند

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: شهرداری و مسئولان ذیربط باید با پدیده دستفروشی در مترو، میادین و معابر شهر که یک ناهنجاری اجتماعی است برخورد کرده و تمهیداتی را در این مورد مانند مکان مناسب برای خرید و فروش آنها فراهم سازند.
کد خبر: ۸۶۴۴۶۷۰
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: حل پدیده زشت دستفروشی مخصوصاً در کلانشهرها نیازمند عمل کردن مسئولان به ابلاغیه مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی است که دولت باید آن را به اجرا بگذارد.

وی افزود: آسیب هایی اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، سرقت و نابهنجاری های اجتماعی زاییده پدیده زشت دستفروشی و بیکاری در کلانشهرهاست درحال حاضر برخی آمارها نشان می دهد که ماهیانه 5300 نفر بیکار می شوند که این معضل متاسفانه وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان راه حل برای مقابله با این معضل اجتماعی گفت: شهرداری و مسئولان ذیربط باید با پدیده دستفروشی در مترو، میادین و معابر شهر که یک ناهنجاری اجتماعی است برخورد کنند.

شاکری خاطر نشان کرد: بررسی هایی که دراین زمینه در شورای شهر تهران انجام شده نشان می دهد که درصد کمی از دستفروشان از این طریق امرار معاش می کنند 30 درصد آنها کسانی اند که زندگی شان وابسته به دستفروشی است بقیه آنها از شهرستان ها آمده و معمولاً پس از کسب درآمد به شهر خود باز می گردند.

وی در خاتمه اظهار داشت: شهرداری باید با نوعی غربالگری کسانی که در قالب دستفروشی به کار خلافی مشغول هستند را از کسانی که از این طریق امرار معاش می کنند مشخص کند و تمهیداتی را در این مورد مانند مکان مناسب برای خرید و فروش آنها فراهم سازد.

ارسال نظرات