منیژه آرمین در گفتگو با «بسیج»:

مسئولان فرهنگی درک درستی از ادبیات و هنر ندارند

نویسنده ادبیات داستانی انقلاب گفت: مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی باید در این زمینه پیشگام باشند ولی متاسفانه درک درستی از هنر و ادبیات نداشته و ضرورت کتابخوانی را حس نمی کنند سمینارها و مراسم هایی که در این زمینه برگزار می شود مقطعی است و تاثیر چندانی ندارد باید ریشه ای کار کرد.
کد خبر: ۸۶۴۶۷۰۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
منیژه آرمین نویسنده ادبیات داستانی انقلاب در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: در حوزه کارهای ارزشی و انقلابی کارهای زیاد و خوبی انجام شده است و باید تلاش کنیم هر چه بیشتر به ارتقاء تکنیک ها و کیفیت آنها از این جنبه بپردازیم.

وی افزود: کتابهایی که محتوای ارزشی دارند باید از ارزش های ادبی بالایی نیز برخوردار باشند که ما در این زمینه رشد بسیار چشمگیری داشته ایم ولی باید باز هم مطالعه خود را زیاد کرده و وقت صرف کنیم تا پیشرفت بیشتری را تجربه کنیم.

آرمین ادامه داد: خیلی از کتاب ها هستند که محتوای بی ارزش و نامناسبی دارند ولی از لحاظ قالب هنری قوی هستند و خواننده را به مطالعه ترغیب می کنند.

این نویسنده اظهار داشت: مسئله دیگری که اهمیت دارد این است که خیلی از نویسنده های ما شناخته شده نیستند مسئولان ما کمتر کتاب می خوانند دولت باید کتاب را نیز در سبد کالایی مردم در نظر بگیرد سطح سواد مردم ما بالا است ولی سطح کتابخوانی پایین است و این مسئولان هستند که باید مردم را تشویق کنند.

آرمین تصریح کرد: مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی باید در این زمینه پیشگام باشند ولی متاسفانه درک درستی از هنر و ادبیات نداشته و ضرورت کتابخوانی را حس نمی کنند.

وی در خاتمه گفت: مسئولان فرهنگی دغدغه جدی در زمینه هنر و کتاب ندارند سمینارها و مراسم هایی که در این زمینه برگزار می شود مقطعی است و تاثیر چندانی ندارد باید ریشه ای کار کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار