یک کارشناس اجتماعی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

اعتیاد به فضای مجازی به قیمت زندگی کاربران

یک کارشناس اجتماعی گفت: استفاده دراز مدت از شبکه های مجازی ممکن است به اعتیاد تبدیل شده و آثار مخربی مانند ایجاد نابهنجاری های اجتماعی، متلاشی شدن روابط خانوادگی، آزاد شدن حریم خصوصی افراد و افزایش بی حجابی و بی عفتی داشته و حتی در مواردی به قیمت کنار گذاشتن زندگی افراد تمام شود.
کد خبر: ۸۶۴۷۸۶۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

طاهره فارابی کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: شبکه های اجتماعی با وجود محاسنی که دارد می تواند آثار بسیار مخرب و ویرانگری داشته باشد.

وی افزود: استفاده دراز مدت از شبکه های مجازی ممکن است به اعتیاد تبدیل شده و آثار مخربی مانند ایجاد نابهنجاری های اجتماعی، متلاشی شدن روابط خانوادگی، آزاد شدن حریم خصوصی افراد و افزایش بی حجابی و بی عفتی داشته و حتی در مواردی به قیمت کنار گذاشتن زندگی افراد تمام شود.

فارابی در ادامه یادآور شد: البته باید به فواید شبکه های مجازی هم مانند دسترسی آسان به اطلاعات و گسترش آگاهی اشاره کرد ضمن اینکه این شبکه ها برای کسانی که فرهنگ استفاده درست از آن را دارند بسیار مفید خواهد بود.

این کارشناس اجتماعی در پایان تأکید کرد: مسئولان، خانواده ها و مربیان باید فرهنگ استفاده درست را به افراد جامعه و فرزندان خود آموزش دهند و رفتارهای آنها را کنترل کنند تا آسیب های ناشی از استفاده نادرست از فضاهای مجازی به حداقل برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار