خبرهای داغ:
اگر سبک زندگی اسلامی ایرانی توسط هنرمندان متعهد همه رشته‌های هنری با بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی و اسلامی فرهنگ ایرانی به جامعه عرضه شود شاهد تحول عظیم در جامعه خود خواهیم بود.
کد خبر: ۸۶۵۷۰۵۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، 20 فروردین ماه سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی با عنوان روز «هنر انقلاب اسلامی» نامیده شده است؛ در کشور ما همواره هنرمندان با خلق آثار هنری توانسته‌اند مفاهیم بلندی را در بین مردم به نمایش بگذارند البته عرصه هنر بسیار وسیع است، هنرهای مختلف از جمله خط، تهذیب، شعر، موسیقی، نمایش و... .

در تمامی هنرها اگر هنرمندان متعهدانه وارد شوند آثار بدیع و بزرگی را خلق می‌کنند و می‌تواند تا سال‌های سال به جامعه بشری خدمت بزرگی کنند.

آثار به جا مانده از گذشتگان در قالب معماری و کاشی‌کاری و مجسمه‌سازی شاهکارهای هنری است که مفاهیم و اعتقادات گذشتگان را به خوبی به مردم امروز نشان می‌دهد همچنین سنگ بناها و کتیبه‌ها و نوشته‌های حک شده بر روی سنگ حتی نقوش حک شده بر سنگ بناها و دیوان شاعران نامی همچون فردوسی و حافظ و سعدی مفاهیم بلندی را به تصویر کشیده‌اند.

کتب خطی و قرآن‌های نفیس خطی برجامانده از گذشته که امروز در کتابخانه‌های مهم و موزه‌های بزرگ به ما رسیده، کارهای خوب هنری هنرمندان متعهد است.

پیام‌های عاشورا که در قالب شعر و شاعری و هنرهای نمایش و تعزیه‌خوانی عرضه می‌شود، همچنین برگزاری مراسم باشکوه تاسوعا و عاشورا با بهره‌گیری از هنر توانسته به بهترین شیوه مفاهیم بلند و شور و شعور و شهادت‌طلبی شهدای کربلا را به نمایش بگذارد و برپایی هوشمندانه مراسم شیرخوارگان که چند سال اخیر هنرمندانه طراحی شده توانسته به عاشورا ابعاد جهانی بدهد و باعث تحول در بیداری ملت‌ها شود.

مفاهیم دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران در قالب شعر و شاعری و شعرهای حماسی و نقاشی و نمایش و فیلم و روایت فتح سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی توانسته ابعاد گسترده دفاع مقدس را ماندگار کند.

برپایی نمایشگاه‌ها از آثار شهدا و یادمان‌های غرب و جنوب و راه‌اندازی هوشمندانه کاروان‌های راهیان نور توانسته مفاهیم دفاع مقدس را به نسل‌های امروز منتقل کند.

توجه به مفاهیم قرآنی مانند قصه حضرت یوسف(ع) و اصحاب کهف توسط هنرمند متعهد مرحوم فرج اله سلحشور و همچنین خلق فیلم با ارزش مختارنامه توانسته پیام‌های معنوی در قالب هنر فیلم به جامعه جهانی عرضه کند. لذا می‌توان گفت هر چیزی که در قالب هنر درآید جاوادانه خواهد شد. به همین جهت است که امروز نیاز مهم کشور ما برای حفظ ارزش‌های اسلامی و ملی هنر و هنرمندان متعهد است.

اگر سبک زندگی اسلامی ایرانی توسط هنرمندان متعهد همه رشته‌های هنری با بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی و اسلامی فرهنگ ایرانی به جامعه عرضه شود شاهد تحول عظیم در جامعه خود خواهیم بود از جمله مسائل بسیار مهم در عرصه هنر خودباوری است و توجه به داشته‌های خود می‌تواند اثرات مهمی را در زندگی مردم داشته باشد به شرط اینکه هنرمندان متعهد کشور ما با تمام وجود و با استفاده از همه ظرفیت‌های هنری وارد عرصه شوند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات