خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

اگر قضیه معیشت مردم حل نشود مسئله دین و شریعت حل نمی شود

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر قضیه معیشت مردم حل نشود مسئله دین و شریعت حل نمی شود، گفت: دولت امسال برای حل مشکلات اقتصادی جامعه از قبیل مشکل ازدواج و تحصیل و اشتغال که اغلب مشکل جوانان بوده پاشنه کشیده است.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۵۶
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر جمعه در خطبه های نماز عبادی سیاسی همدان به نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: عبادت و بندگی خدا ۱۰ قسم است که ۹ قسمت آن به روزی حلال و اقتصاد بر می گردد و مقام معظم رهبری نیز بر اقتصاد تاکید می کنند.

وی با بیان اینکه اگر قضیه معیشت مردم حل نشود مسئله دین و شریعت حل نمی شود، افزود: دولت امسال برای حل مشکلات اقتصادی جامعه از قبیل مشکل ازدواج و تحصیل و اشتغال که اغلب مشکل جوانان بوده پاشنه کشیده است.

امام جمعه همدانبا بیان اینکه کسانی در جامعه وجود دارند که از تمکن مالی برخوردار هستند اما دست درجیب نمی کنند، گفت: امیدواریم گره کور اقتصادی کشور به زودی باز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اعتماد کردن به افراد اشاره کرد و اظهار داشت: اعتماد بی جا به افراد موجب گرفتاری است و کفاره تحقیق نکردن و راحت اعتماد کردن به دیگران گرفتار شدن است کمااینکه بسیاری از طلاق ها به دلیل این است که دو طر ف به همدیگر اعتمادی کردند که نباید می کردند.

محمدی بیان داشت: راحت اعتماد کردن به افراد اشتباه است و حضرت آدم به ابلیس اعتماد کرد و از بهشت بیرون شد و شیطان قسم خورده که انسان را بیچاره می کند.

وی با بیان اینکه در زمانی زندگی می کنیم که حتی این چشم به چشم دیگر نمی تواند اعتماد کند و به هر کسی که لباس روحانیت و یا لباس انتظامی و یا پاسداری دارد نمی شود اعتماد کرد؛ بیان کرد: شیطان در کمین انسان است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید در انتخاب خود در گزینش ها و مخاطبان خود بسبار دقت کرد، افزود: برخی انسان ها آنقدر بی خاصیت هستند که حتی از مرده هم کمتر هستند و لیاقت هم نشینی ندارند.

وی با تاکید بر این موضوع که امروز، روز اعتماد نیست، بیان کرد: به دوست و رفیق خود تا آخرین درجه محبت کنید اما تا آخرین درجه اعتماد نکنید.

محمدی در ادامه اضافه کرد: روز قیامت مردم خود را به خاطر ارتباط و اعتماد به افراد سرزنش می کنند چراکه هم نشینی با افراد اثرات خود را دارد بنابراین باید مراقب هم نشین خود باشیم.

وی با اشاره به اینکه فاسدترین انسان ها با همنشین خوب نشستند و تغییر کردند، گفت: هم نشینی و رفت و آمد با انسان های خوب و صالح حتی اگر آنها را قبول نداشته باشیم موجب رهایی فرد از گرفتاری و بلا می شود.

امام جمعه همدان بابیان اینکه کسب معرفت و شناخت موجب اثبات ایمان و شناخت پرودگار خواهد شد، به میلاد امام محمد باقر (ع) اشاره و اظهار داشت: شیعه ها باید در مکتب امام باقر (ع) ساخته می شدند و دنیا را می ساختند اما آنطور که باید از آن استفاده نکردیم و اگر کسی اهل عمل صالح نباشد محبت امامان معصوم به درد وی نمی خورد.

وی گفت: هر کسی گرهی از کار مردم باز کند خدا با او است و هر کسی در هر شرایطی باید به داد گرفتاران و مردم برسد و گره از مشکلات مردم باز کند

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات