خبرهای داغ:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: 600 نفر از دانش‌آموزان شهرستان بهار توسط موسسه مردم نهاد ثمین الوند با همکاری اداره محیط زیست بهار و اداره آموزش وپرورش شهرستان مسائل زیست محیطی را آموختند.
کد خبر: ۸۶۵۸۰۴۲
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، مجید شعبانلو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 600 نفر از دانش‌آموزان شهرستان بهار توسط موسسه مردم نهاد ثمین الوند با همکاری اداره محیط زیست بهار و اداره آموزش وپرورش شهرستان مسائل زیست محیطی را آموختند.

وی افزود: این دوره آموزشی که در نیمه دوم سال گذشته انجام شد در مدارس محبی، شهید وزیری، شهید غفاری و شهید فهمیده شهرستان بهار برای هر مقطع به صورت ماهی یک‌بار در یک ساعت مشخص برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اضافه کرد: در این برنامه آموزشی که به صورت آزمایشی و برای نخستین بار در سطح شهرستان برگزار شد، سعی شد تمام مسائل و مباحث زیست محیطی به صورت کامل و به زبان ساده و روان توسط فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی محیط زیست، برای تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی (پیش دبستانی، اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم) به صورت پاورپوینت، پخش نماهنگ مربوط به هر مبحث آموزشی و داستان های زیست محیطی در جلسه ارائه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر سوال و جواب در ابتدای جلسه برای یادآوری مباحث جلسه قبل و مطالب، همچنین برای تشویق دانش‌آموزان جوایزی از قبیل کتاب داستان های آموزنده مربوط به مسائل زیست محیطی ،به دانش آموزان اهدا شد.

شعبانلو اظهار کرد: تعریف محیط زیست، ارزش واهمیت آن، مباحث آب، هوا، خاک و اهمیت آنها و راه‌های حفاظت از آنها، مبحث زباله ومشکلات ناشی از آن، راه‌های کنترل تولید زباله، بازیافت، راه‌های اصولی و بهتر استفاده کردن از وسایل، لایه ازن، جنگل و مرتع، حیات وحش، تالاب، عوامل تهدید و تخریب تالابها، تنوع زیستی، گردوغبار و... از جمله موضوعاتی که دانش‌آموزان در این دورهها با آن آشنا شدند.

وی گفت: نسل امروزی وسائل ارتباطی فراوانی در اختیار دارند و کافی است انگیزه و اطلاعات صحیح به آنها بدهیم تا دست به کار شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ابراز داشت: باید کودکان و نوجوانان خود را باور کنند که می‌توانند با خطرات بزرگ زیست محیطی جامعه روبرو شوند و با آنها به مبارزه برخیزند.
وی خاطرنشان کرد: اشتیاق و استقبال دانش آموزان از این برنامه آموزشی چشمگیر و همچنین همراهی معلمان خوش ذوق آنان در کلاس درس باعث دلگرمی برای برگزاری چنین آموزش هایی در دیگر مدارس شهرستان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات