عضو بسیج جامعه پزشکی استان ایلام:

اقدامات هفته سلامت بسیج جامعه پزشکی ایلام به سیل زدگان اختصاص دارد

عضو بسیج جامعه پزشکی استان ایلام گفت: ۳۳ تیم از ۸ شهرستان استان ایلام را در طول هفته سلامت در سطح استان و شهرستان‌ها برای ارائه خدمت در مناطق محروم سازماندهی کرده‌ایم که با سیل اخیر موظف هستند بیشتر در نقاط سیل زده حضور یابند.
کد خبر: ۸۶۶۱۰۷۸
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، ساسان زمانی، درباره اقدامات این سازمان در سیل اخیر در استان ایلام گفت: در آخرین سیلی که چند ماه گذشته رخ داد مردم چند شهرستان استان ایلام متضرر شدند که متاسفانه به شهر ایلام نیز خسارات زیادی وارد شد به شکلی که ۸ هزار واحد مسکونی و تجاری دچار آسیب شدند.


وی در ادامه افزود: اما خوشبختانه در سیل اخیر خسارات زیادی به شهر ایلام وارد نشده است و مقدار بارش در شهر ایلام کمتر از بارش قبلی بود، به شکلی که تنها در حوزه جنوبی استان از جمله دره شهر، آبدانان و دهلران تحت تاثیر آن قرار گرفتند.


زمانی، ادامه داد: در طول یکشنبه تا پنج شنبه میزان متفاوتی از بارندگی در شهرستان‌های استان وجود داشته است، به شکلی که در دهلران میزان بارش ۲۳۲ میلی متر بوده است که رکورد بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود.


عضو بسیج جامعه پزشکی استان ایلام درباره آسیب‌هایی که سیل به استان ایلام وارد کرده است، گفت: در این بارندگی آسیب‌ها بیشتر بخش زیرساختی را درگیر کرده و شکسته شدن پل‌ها و از بین رفتن آسفالت‌ها را به دنبال داشته است، همچنین آسیب دیدگی جدی به زمین‌های کشاورزی وارد شده است؛ در این سیل در مجموع سه نفر کشته و مفقود وجود داشته است که یکی از اجساد پیدا شده و یک چوپان نیز بر اثر سائقه کشته شده است.

بسیج جامعه پزشکی استان ایلام برای خدمت رسانی به هلال احمر استان اعلام آمادگی کرده است
زمانی، درباره اقدامات بسیج جامعه پزشکی به منظور خدمت رسانی به سیل زدگان تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی با امکانات و تجهیزاتی از جمله آماده کردن آمبولانس برای ارائه خدمات به هلال احمر استان اعلام آمادگی کرده است اما خوشبختانه در شهر ایلام نیازی به خدمت رسانی وجود ندارد و به دلیل عدم نیاز در حال حاضر بسیج جامعه پزشکی استان اقدامی انجام نمی‌دهد.


خدمات هفته سلامت بسیج جامعه پزشکی استان ایلام به سیل زدگان اختصاص دارد
وی درباره ارائه خدمات بسیج جامعه پزشکی استان ایلام در طول هفته سلامت نیز تاکید کرد: ۳۳ تیم از ۸ شهرستان استان ایلام را در طول هفته سلامت در سطح استان و شهرستان‌ها برای ارائه خدمت در مناطق محروم سازماندهی کرده‌ایم که با سیل اخیر موظف هستند بیشتر در نقاط سیل زده حضور یابند؛ پس خدمات هفته سلامت استان ایلام بیشتر به سیل زدگان اختصاص دارد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: دو برنامه ۲۵۰ نفری کوهنوردی را برای اعضای حلقه‌های صالحین استان ایلام پیش بینی کرده‌ایم و این برنامه در تاریخ ۳۱ فروردین به شکل مجزا برای خواهران و پنجم اردیبهشت برای برادران انجام خواهد شد و در این باره امکاناتی در نظر گرفته شده است.


وی در پایان گفت: در این برنامه کوهنوردی چند مسابق فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است که فرمانده سپاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مسئولان و سرمربیان حلقه‌های صالحین استان حضور خواهند داشت و به سخنرانی می‌پردازند.

ارسال نظرات