خبرهای داغ:

«محسن عینعلی» شهید شاخص تویسرکان در سال 95 معرفی شد

شهید «محسن عینعلی» به عنوان شهید شاخص شهرستان تویسرکان در سال 95 معرفی شد.
کد خبر: ۸۶۶۲۳۹۶
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، 13 شهید شاخص استان همدان در سال 95 مشخص شدند.

سردار شهید «حبیب‌الله مظاهری»، به عنوان شهید شاخص شهرستان همدان،شهید «میرزارضا بیگلری» به عنوان شهید شاخص شهرستان فامنین و شهید «فتحالله نظری» نیز به عنوان شهید شاخص شهرستان ملایر،شهید «حسین بابایی» در نهاوند، شهید «همتعلی بابایی» در قهاوند، شهید «احمد خلیلی‌فرد» در شهرستان بهار، شهید «مرادقلی کوروند» در اسدآباد، شهید «محسن عینعلی» در تویسرکان، شهید «محمد شیخبابایی» در کبودراهنگ و شهید «ابراهیم‌علی معصومی» در رزن به عنوان دیگر شهدای شاخص استان نیز معرفی شدند.

همچنین شهید «محمود نیکومنظری» از تیپ 32 انصارالحسین(ع) و شهید «علی‌احمد قیطاسی» از نیروی انتظامی استان همدان نیز به عنوان شهدای شاخص ردههای نظامی و انتظامی انتخاب شدند و شهید شاخص ارتش در استان هنوز معرفی نشده که به زودی این کار انجام می‌شود.

گفتنی است؛ شهید «حاج محسن عینعلی» شهید شاخص شهرستان تویسرکان در سال 95، در سال 1341 در روستای عین‌آباد شهرستان تویسرکان متولد شد که در دوران جوانی افتخار مردم دیارش شد و مثل نامش محسن، تا زمان شهادت پسندیده و نیکو قدم برداشت.

حاج محسن نمازهای خود را به جماعت می خواند و در زمان‌هایی که منطقه نبود روزه می گرفت، با وجود اینکه هیچ زمانی نماز ایشان ترک نمی شد، در لحظات آخر عمر داخل قایقی که مجروحین را انتقال می داد گفت برای من مدت یک الی دو سال نماز و روزه بخرید.

سردار عینعلی ققنوس عاشقی بود که مرغ جانش با اقامه نماز جماعت جان می گرفت و در اکثر نماز جمعه‌های شهر تویسرکان شرکت می کرد،روزی به همراه خانواده های شهدا، جهاد و نیروهای فرهنگی سپاه به دیدار مقام معظم رهبری رفت آقا آن روزها نماینده دوران اول بودند آقا در بین صحبت های خود فرمودند «در نماز جمعه شرکت فعال داشته باشید»، بعد به کاخ گلستان رفتند بعضی از نیروها گفتند: برای بازدید به چند کاخ دیگر هم بروند اما سردار عینعلی تاکید کرد. آقا فرمودند: در نماز جمعه شرکت فعال داشته باشید.

مادر شهید عینعلی از رفتار فرزندش بسیار رضایت داشتند او می گوید از نظر احترام و ادب برجسته بود به فکر همسایه ها بود تا حدی که رئیس انجمن روستا شد. رابطه اش با خویشاوندان خیلی خوب بود، وقتی از جبهه می آمد به همراه دوستانش گندم های کشاورزان را درو می کرد و به همه کمک می کرد.

حاج محسن از دوره راهنمایی به بعد از همه نظر وجودش تغییر کرد از انقلاب دفاع می کرد و صاحب نظر بود و همه را نیز در این راه هدایت می کرد، شجاع و صادق بود همه خصوصیات مثبت را داشت هیچ وقت لباس نو نمی پوشید همیشه لباسهایش وصله‌دار بود. در زمان حکومت شاهنشاهی در یکی از خیابان های شهر تویسرکان تابلویی وجود داشت که عکس شاه روی آن بود حاج محسن همراه دوستانش تابلو را کندند وقتی مامورها آمدند همه فرار کردند، اما حاج محسن فرار نکرد و مورد ضرب و شتم مامورین قرار گرفت، او هیچوقت از مامورین شاهنشاهی حراسی نداشت.

شهید عینعلی حواسش به نکات زمینی بود از همه مهم‌تر اینکه همه حلال خدا را حلال و حرام های خدا را حرا م می‌دانست. برای استفاده از امکانات بیت المال مسائل شرعی را رعایت می‌کرد و هیچ زمانی خواستار امکانات بیت‌المال نبود.

در بخشی از وصیتنامه این شهید والا مقام آمده است:اصل وصیتم همین شهادتم هست. خدا کند آمرزیده باشم و با خونم از ارزش های والای اسلام حراست کنم . با خونم از ولایت فقیه حمایت کنم . با خونم همیشه از روحانیت همیشه مبارز حمایت کنم. با خونم از قرآن و اهل بیت حمایت کنم، دنیای پست را بفروشم و به مقدس شهدا بپیوندم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات